Urval 1 (VT-10) klart!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2010 års vårtermin.
waterflash
Inlägg: 78
Blev medlem: 25 feb 2009, 09:21

Re: Urval 1 (VT-10) klart!

Inlägg av waterflash »

Bjorkman skrev:Ja, bara boendet löser sig så är jag grymt på och taggad! Edit: PIL ja. :glad:

Du har ju ett tag på dig att fundera men jag hade tagit Stockholm och KI - måste ju vara ett tecken eller något om du blev inlottad, hehe..
Vad är det i Göteborg som drar, har det med utbildningen att göra eller bara att du bor och har vänner där?


Mm kanske är ett tecken, who knows:P Men jag känner ändå att jag nog vill in i GBG, kommer nog lämna in en anståndsansökan och se om dem biljar den gör dem inte det så börjar jag nog nu iaf..

Beviljar dem den så börjar jag nog till hösten och så:=) Då har jag ju en hel vår å sätta mig i kemin..det kanske kommer bli jättesvårt..:P

Hur gammal var du?
Bjorkman
Inlägg: 75
Blev medlem: 07 feb 2009, 18:46

Re: Urval 1 (VT-10) klart!

Inlägg av Bjorkman »

29 - och jag oroar mig inte så då behöver du absolut inte det.. (Kanske borde iofs? :ninja: )

Det ser inte så enkelt ut att få anstånd bara. Men här kanske finns någon som har lite mer info om det? Annars får du i värsta fall ett nej ja så testa.
Jag var ju mest för Göteborg innan men nu blev det Stockholm så jag kör på! Spelar säkert ingen jättestor roll i slutändan, men jag upptäckte också fler fördelar för mig med att läsa därmed lite olika nätverk och fadderverksamhet och så. :)
waterflash
Inlägg: 78
Blev medlem: 25 feb 2009, 09:21

Re: Urval 1 (VT-10) klart!

Inlägg av waterflash »

Bjorkman skrev:29 - och jag oroar mig inte så då behöver du absolut inte det.. (Kanske borde iofs? :ninja: )

Det ser inte så enkelt ut att få anstånd bara. Men här kanske finns någon som har lite mer info om det? Annars får du i värsta fall ett nej ja så testa.
Jag var ju mest för Göteborg innan men nu blev det Stockholm så jag kör på! Spelar säkert ingen jättestor roll i slutändan, men jag upptäckte också fler fördelar för mig med att läsa därmed lite olika nätverk och fadderverksamhet och så. :)


Nej precis!! Du har rätt, man är aldrig för gammal fär å PLUGGAAA, man lär ju livet igenom!:=)

Fler fördelar att läsa i Sthlm? Har du fått lägenhet? Nja det med anstånd är ju osäkert, får jag det så får jag och får jag det inte så blir det väl att anpassa sig. Jag skulle nog behöva en termin för att som sagt spara pengar och så. Har du fått tag på lägenhet? Men jag är lite rädd för att det kommer krylla av 19 åringar 2010 i och med de nya reglerna:/ men men vad gör man?:P på Ki kommer ju folk in via PIL där sollar dem ju men i Gbg är det ju 66% betyg och mestadels av platserna går väl till direktgruppen. Men får man anstånd så är det ju en enorm lättnad då vet man ju det är plugg som gäller HT 2010!:P
mattsand
Inlägg: 12
Blev medlem: 01 maj 2009, 11:47

Re: Urval 1 (VT-10) klart!

Inlägg av mattsand »

fwiw är jag 36 och har inga problem att vare sig supa eller plugga eller bara snacka skit med vare sig nittonåringarna eller de faktiskt existerande femtioåringarna på ki. har man det har man imo sociala problem som inte har med ålder att göra och borde då eventuellt fundera på en annan karriär. :-)
Låst