BF-kvoten, reserv 1 Ki

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års hösttermin.
Gäst

BF-kvoten, reserv 1 Ki

Inlägg av Gäst »

Hej! Vad tror ni om mina chanser om att komma in i KI med reserven 1 i BF-kvoten? Är det kört? Någon vet att den kommer tacka nej?
Guest

BF-kvoten, reserv 1 Ki

Inlägg av Guest »

Någon har redan tackat nej i KI. För tidigare var det två antagna där och nu är det en antagen. Så gratis! Var har du kommit in annars?
Gäst

BF-kvoten, reserv 1 Ki

Inlägg av Gäst »

Hej igen! Jaha vart kan man se detta? För detta är ju min reserv efter urval 2?
Jag är antagen i Uppsala :)
Guest

BF-kvoten, reserv 1 Ki

Inlägg av Guest »

Om du trycker på visa mer info som reserv. Då öppnas det gröna fältet, där det står va du har för reserv nr. Det står där även hur många som är antagna i den kvoten, tidigare var det två antagna, nu när man tittar så är det en antagen, dvs en har antigen lämnat återbud eller tillgodoräknat sin tidigare utbildning eller något annat. Så om de inte har gjort överantagning på BF kvoten också så kommer de kontakta dig inom kort :)
Gäst

BF-kvoten, reserv 1 Ki

Inlägg av Gäst »

Ok, jag såg det nu. Det brukar oftast vara 2 st som är antagna i det kvoten men betnings ifall det struntar i det denna gång. Vi får hålla tummarna!
Gäst

BF-kvoten, reserv 1 Ki

Inlägg av Gäst »

Nu skriver jag igen ihop om att någon kan svara på min fråga. Jag är som sagt första reserv och en person har tackat nej. Nu ringde jag studevägledarna på Ki och sa att de ej visste ifall de skulle ringa in reserver i och med att de hade ett överintag, dock så undrar jag i och med att BF-kvoten har bara en antagen kommer detta överintag att påverka reservinrigningen? Även om det är mindre än vad det brukar antas varje år i den kvoten?

T.ex. Istället för att ringa reserv från BF så ringer det från Hp-kvoten?
Guest

BF-kvoten, reserv 1 Ki

Inlägg av Guest »

Nu är samma person som ovan som skriver. Det är så att under de senaste terminer har antagning ändrat sitt system. Det har blivit mer automatisk än männikostyrd. Därför kan inte studievägledarna ge så specifika svar om de inte går in i systemet till de olika kvoter (vilket de ej gör när folk ringer dem för de har så mycket för sig). Jag var i samma sits som dig förra termin. Då gällde det Uppsalas universitet, när jag kontaktade de så visste inte ens studievägledaren att någon hade lämnat återbud i den kvoten. Hen visste inte heller om någon skulle bli uppringd. Senare efter några dagar såg att jag att det totalt antagna ändrades återigen till 2 antagna från en, dvs de hade ringt reserver. Eftersom jag har varit så insatt i det här med reservuppringning så skulle jag säga att du har minst 80% chans att bli uppringd för jag följt tidigare antagning och under de gånger jag har följt antagningen har det alltid varit 2 antagna i KI. Däremot har antalet efter andra urval minskat för Örebro och Linköping. Om du stod som reserv 1 där skulle chansen inte vara så stor att bli uppringd.
Gäst

BF-kvoten, reserv 1 Ki

Inlägg av Gäst »

Tack snälla för svaret, tycker att det är så svårt att veta hur reservantagningen funkar och man vill inte hoppas för mycket heller då. Blir jag antagen så skriver jag här!
Guest

BF-kvoten, reserv 1 Ki

Inlägg av Guest »

Ja gör så :) Lycka till!
Gaest

BF-kvoten, reserv 1 Ki

Inlägg av Gaest »

Bara av nyfikenhet, vad hade trådstartaren för HP-värde?
Låst