Fortfarande inga uppringda?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.
Stinaaa
Inlägg: 26
Blev medlem: 25 dec 2016, 09:10

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Stinaaa »

Fortfarande inga uppringda? På något universitet?
Okm

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Okm »

Inget från KI ännu.
ErikaS
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 sep 2014, 15:08

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av ErikaS »

Inte heller blivit uppringd :/
Guest

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Guest »

Jag kontakta Umeås universitet idag. De sa att de har kontakta 5 reserver idag.
Guest

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Guest »

Han sa även om någon lämnar återbud eller tackar nej till sin plats kan de som står i reserv se sina reservplatser minska på antagning.se. Vet dock inte om det stämmer helt? :sliten:
Okm

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Okm »

Det borde väl stämma? Låter logiskt iaf.

KIs kvoter för PIL, BII och HP har inte rört på sig, om det stämmer då finns det fortfarande hopp? :)
Sitter här och tackar nej till jobb i januari bara för att jag har det minsta lilla hoppet kvar. :konfys: :konfys: :konfys:
Guest

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Guest »

Men vad innebär det när antalet antagna minskat?
Okm

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Okm »

Om antalet minskar, alltså om ditt reservnummer är inte samma som det var efter urval 2; då lär det betyda att de har börjat ringa in reserver, pga att folk tackade nej till sina platser/inte registrerade sig/blev uppflyttade till annan termin/uppskjuten studiestart, ANTAR jag ... ?
Guest

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Guest »

Okm skrev:Om antalet minskar, alltså om ditt reservnummer är inte samma som det var efter urval 2; då lär det betyda att de har börjat ringa in reserver, pga att folk tackade nej till sina platser/inte registrerade sig/blev uppflyttade till annan termin/uppskjuten studiestart, ANTAR jag ... ?
Jag vet inte själv, Kan bara se att antalet antagna efter urval 2 i min kvot har minskat , men ingen förändring i reserv numret ... Jobbigt och vänta :nej: :ledsen:
Guest

Fortfarande inga uppringda?

Inlägg av Guest »

Jag mailade UU och hon säger att hon inte behövt kalla några reserver :oj: :nej: ..
Låst