Bortlottad i BF-kvoten

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2017 års vårtermin.
gastanvandare

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av gastanvandare »

Blev bortlottad i BF-kvoten till Linköping, samma folkhögskoleomdöme och HP-resultat som den siste som kom in. Står nu som första reserv av tre antagna. Är det helt kört? Ingen har blivit antagen i Urval 2 i Linköping senaste två antagningarna.
Guest

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av Guest »

Hej din kvot är ju svår och vid samma resultat är det lottningen man får hålla tummarna för. Men ge inte upp, mycket kan hända! Lycka till :glad:
ersza

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av ersza »

Hej, samma sak hände mig fast i örebro!
Är andra reserv, vet inte alls hur mina chanser ser ut :ledsen:
gastanvandare

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av gastanvandare »

Det känns så surt! Vi får hoppas att personerna som blivit antagna står som reserv på annat lärosäte och kommer in där istället.. Känns dock som chanserna är rätt minimala :ledsen:
Gastanvandare

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av Gastanvandare »

Jag kom in!!!!!!!!! Blev reservinkallad idag!!! Vilket innebär att jag kmr tacka nej till min plats i Örebro - så du kanske har en chans att få den platsen!!!!!!
ErikaS
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 sep 2014, 15:08

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av ErikaS »

Är det sant?? GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!
Ringde dom eller hur gjorde dom?? Åå lycka till!
Var du första reserv i örebro ?
Grattis igen du, vilken jäkla julklapp! :D
Guest

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av Guest »

Jag ser att Örebro har minskat antalet antagna från 2 till 1 efter första urvalet. För när man tryckte på "reservinfo" under första urvalet stod det 2 antagna nu står det 1! :ledsen: men det är konstigt att när man tittar på statistiken i uhr då har de skrivit 2 antagna? Tror ni UHR har råkat publicera fel statistik för BF kvoten efter andra urval?
ErikaS
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 sep 2014, 15:08

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av ErikaS »

Hej, jag ser samma sak, fattar ingenting! Från början stod det att 2 är antagna och idag bara 1... Och om jag inte missminner mig stod det senast igår att det var 2 antagna i Örebro...
Kan det varit så att du som kom in i Örebro men tackade nej för att du kom in i Linköping redan sagt till Örebro att du ej vill ha din plats? Kanske därför det står att bara 1 är antagen... Men jag vet inte :(
ErikaS
Inlägg: 9
Blev medlem: 19 sep 2014, 15:08

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av ErikaS »

Men är det någon som vet ifall Örebro ens tar in reserver efter avhopp i BFkvoten? :(
Guest

Bortlottad i BF-kvoten

Inlägg av Guest »

Det är så orättvist att de är så snåla med BF kvoten. Att minska med en plats betyder att minska platser med 50% på BF kvoten. De kan väl inte ge andra uppgifter till uhr och presentera andra uppgifter till oss eller hur?
Låst