Massa frågor från förvirrad T1:a

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
elin

Massa frågor från förvirrad T1:a

Inlägg av elin »

har en massa simpla frågor/ förvirrad T1:a
1. den gruppen man är med är man kvar med under hela pre-klin tiden? vad händer sen får man en ny 8 grupp?
2. den VC placering man fick, vet av t2or att de byter plats på några men den plats man får då i t2 är man kvar med den resten av utbildningen för hörde att även äldrekursare (som har passerat pre-klin) också har primärvård?
3. om jag skaffar bostad i flempan och satsar på huddinge som val finns det någon risk att jag inte får huddinge trots att det är mindre populärt?
4. det sker 2 val av sjukhusplaceringar, kan jag välja huddinge på bägge två av dessa val, alltså får man vara på samma sjukhus resten av utbildningen?
5. vilken tenta under pre-klinen upplevdes som svårast?
halu

massa frågor

Inlägg av halu »

1. 8-gruppen är under termin 1 och delar av 2-3. ni delas in i nya grupper i princip varje delkurs därefter.
2. nej, du får räkna med att byta vc en bunt gånger också
3. teoretisk risk men i praktiken är du säker, flytta till flempan du
4. du kan välja huddinge båda gånger, men det finns delkurser som går på andra sjukhus
5. olika för alla, för mig var det t2 för att jag försummade mina studier då och den var väldigt omfattande. t1 för de utan studievana. preklintentan var det knappt nån som kuggade.
elin

massa frågor

Inlägg av elin »

omg tack för bästa och snabbaste svaret! :tummarupp:
Skriv svar