Tips inför studiestarten

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Nyckelpigan

Tips inför studiestarten

Inlägg av Nyckelpigan »

Hej
Vad skulle ni säga är det viktigaste att förbereda inför studiestarten, är väldigt nervös och excited och skulle gärna ta alla tips jag kan få.
:skraj:
Jagmed

Tips inför studiestarten

Inlägg av Jagmed »

Jag med, undrar samma sak.
Ses om 3 dagar
Hakke1
Inlägg: 97
Blev medlem: 11 mar 2015, 11:13

Tips inför studiestarten

Inlägg av Hakke1 »

Ta det lugnt! Ni börjar med kursen Upptakten i 3-4v som är väldigt lugn. Där har du tid att repa in lite kemi B/2 och det som står i Nils eminenta kemisammanfattning här på läkarstudent.se. Du kan även börja kika in sammanfattningarna på hus75.se (Amandas) för att se vad som kommer tas upp denna termin. Välkommen och ses på kollot! :tummeupp:
Jagmed

Tips inför studiestarten

Inlägg av Jagmed »

Kikade på kemisammanfattningen och kunde i princip ingenting. Har koll på kemi 1 (B i betyg) men kemi 2 klarade jag med knappt D i betyg. Hinner jag lära mig kemi 2 under upptaktsveckorna?
Crayon
Inlägg: 59
Blev medlem: 31 jan 2013, 14:51

Tips inför studiestarten

Inlägg av Crayon »

Du behöver ju inte kunna det perfekt, men det är en bra sak att lägga tid på de första veckorna. Youtube kan vara bra för att snabbt repetera sådant.

Det viktigaste i början (ffa när DFM1 börjat) tycker jag är att ni lägger upp en tydlig planering för studierna så ni inte direkt halkar efter.
Gunther333

Tips inför studiestarten

Inlägg av Gunther333 »

Här har du KI:s rekommendationer om repetition inför DFM1, det finns bland annat några youtube-videor som är relativt lättsmälta.

http://pingpong.ki.se/public/courseId/5 ... em=3855966

:glad:
Skriv svar