Pausa i tre veckor

Klasskamrater, nollning, familjeliv, husdjur, fritid, et cetera.
HAJ

Pausa i tre veckor

Inlägg av HAJ »

Hejsan!

Jag undrar ifall man kan pausa läkarstudierna i ungefär tre veckor, och jobba ikapp och ta igen allting sen när man kommer tillbaka utan att behöva gå om terminen?

Tack
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Pausa i tre veckor

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Hej
Jag tror inte att man kan göra det i Linköping, då finns det obligatoriska moment två gånger i veckan!
Hur ser det ut på andra universitet har jag inte en aning.
Mustafa Al-Attar
HAJ

Pausa i tre veckor

Inlägg av HAJ »

Tack för svaret. Ni andra?
KI preklin

Pausa i tre veckor

Inlägg av KI preklin »

På preklin på KI är det möjligt att ta igen obligatoriska moment vid senare tillfälle så det borde vara möjligt. Sen är det väl knappast smart att vara borta 3v men det är kanske en annan diskussion...
Tesla
Inlägg: 85
Blev medlem: 03 jan 2015, 22:09

Pausa i tre veckor

Inlägg av Tesla »

Samma gäller för GU. Dvs. det finns möjligheter att ta igen obligatoriska moment vid ett senare tillfälle.
HAJ

Pausa i tre veckor

Inlägg av HAJ »

Tack så mycket för alla svar. Jag borde kanske ha tillagt att dessa tre veckor är för en nödvändigt planerad resa alldeles i början av termin 1 i Örebro. Förändrar det någonting i möjligheten till paus? Kan alltså inte närvara de första tre veckorna av terminens början, inklusive upprop.
Ahlstein
Inlägg: 30
Blev medlem: 03 dec 2013, 16:12

Pausa i tre veckor

Inlägg av Ahlstein »

Kanske skulle fråga studievägledarna på Örebro istället? Tror nog de kan ge dig ett korrekt svar. På KI kan man skicka mail för uppropet. Obligatoriska moment brukar gå att ta igen utan problem.
Ahlstein
Legitimerad Sjuksköterska
Läkarstudent KI, T6
HAJ

Pausa i tre veckor

Inlägg av HAJ »

Tack Ahlstein det ska jag göra.
Eli

Pausa i tre veckor

Inlägg av Eli »

På GU är det obligatoriskt att närvara på uppropet för att behålla sin plats på programmet. Så kolla upp det noga.
Skriv svar