Bostad och reservplats

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Gäst

Bostad och reservplats

Inlägg av Gäst »

Hej, jag är bor i Göteborg och har kommit in på läkarprogrammet i örebro. Jag har sökt efter lägenhet i evigheter men har inte hittat något. Jag är reserv nummer 10 21.30 i betyg i Göteborg och har ingen aning om vad jag ska göra. Jag tycker att det är en risk att inte börja på örebro för jag är ju inte garanterad en plats i göteborg samtidigt så har jag fått mega mycket problem med att hitta bostad. Jag har mailat och ringt överallt. Vad tycker ni jag ska göra??
Gäst

bostad och reservplats

Inlägg av Gäst »

Om din ekonomiska situation tillåter finns det vandrarhem för att lösa den akuta perioden så du kan börja studierna.

Kolla blocket efter annonser om inneboende.
Jspr

bostad och reservplats

Inlägg av Jspr »

-- Fortsätt ringa, det räcker med att du får napp en gång så är det game. Fördelen för dig är väl att du initialt inte behöver bry dig om att hitta ngt varaktigt.

--Annonsera själv, många som vill hyra ut gillar inte att annonsera för det leder till att deras mejlbox ballar ur om det är en bra deal.

--Ring kåren, de har ofta bra hookups.
Jspr

bostad och reservplats

Inlägg av Jspr »

Och om det blir total kris så finns ju Airbnb t ex: https://www.airbnb.se/rooms/8683523?s=BYVYkyFt
Gäst

bostad och reservplats

Inlägg av Gäst »

Om jag ska vara ärlig så är jag lite rädd för att vara inneboende men jag har heller inte så mycket kunskap om det. Vandrarhem kan jag tänka mig...men tror inte hotell skulle fungera tyvärr :( hur länge tror ni jag måste vara där?
Gäst

bostad och reservplats

Inlägg av Gäst »

Wow tror faktiskt att den länken skulle vara perfekt för jag har hittat bostad i tre veckor... Från februari
Jspr

bostad och reservplats

Inlägg av Jspr »

Fördelen med Airbnb-inneboende är ju isf att du kan se andras tidigare omdöme vilket brukar ge en god hint om vettiga personer.

Ptja, antingen så blir du ju där permanent eller så ringer de väl kanske under de första 3 veckorna efter start ungefär.
MKT

bostad och reservplats

Inlägg av MKT »

https://www.facebook.com/groups/1151753 ... ng_product

Kolla in gruppen, folk har lagt upp en hel del annonser!
Z94

bostad och reservplats

Inlägg av Z94 »

Sitter i samma båt som dig fast reserv 3 ^^ inte så himla kul.
Låst