AUI Umeå reserv 2

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Gäst

AUI Umeå reserv 2

Inlägg av Gäst »

Hej! Jag blev reserv 2 nu efter urval 2 i aui 1 kvoten i Umeå, hur stor är chansen? När börjar de med reservantagningen? Ringer de eller mailar de? Rädd att missa eventuellt telefonsamtal :velig: :glad:
Tesla
Inlägg: 85
Blev medlem: 03 jan 2015, 22:09

AUI Umeå reserv 2

Inlägg av Tesla »

Chansen till antagning är mycket god, i alla fall om man utgår från tidigare antagningar. Efter urval 2 sker reservantagningen löpande, men de flesta rings oftast upp efter att terminen börjat. Detta beror på att för att en plats ska bli ledig måste den antagna personen antingen kontakta lärosätet eller utebli från upprop/eventuell registrering på webben.

Lärosätet ringer först. Svarar du inte då så skickar de ett mail. Har du inte hört av dig tills nästa dag så går de vanligtvis vidare till nästa. Du behöver alltså inte oroa dig för att förlora din plats bara för att de ringde medan du var i duschen eller något sådant ;)
Gäst

AUI Umeå reserv 2

Inlägg av Gäst »

Tack för ditt svar! Hoppas på att bli uppringd så småningom. :glad:

Har Nils någon åsikt om min chans?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

AUI Umeå reserv 2

Inlägg av Nils »

#2 räcker sannolikt för reservintag, enligt tidigare antagningsomgångar i kvoten.
visitor

AUI Umeå reserv 2

Inlägg av visitor »

Jag säger grattis till antagningen. Om jag vore du skulle jag börja leta efter bostad. Förvänta dig ett samtal runt lunch måndag den 18 januari direkt efter Umeås upprop.
Gäst

AUI Umeå reserv 2

Inlägg av Gäst »

Tack för era svar, det låter hoppfullt! :ler: Men vågar jag verkligen börja leta bostad redan? :glad:
Gäst

AUI Umeå reserv 2

Inlägg av Gäst »

Hej! Jag är 12 reserv i AUI gruppen efter andra urvalet. Hur ser mina chanser ut?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

AUI Umeå reserv 2

Inlägg av Nils »

Osäkert. Reservintaget har varierat mellan #6 och #34 de senaste två åren.
Låst