Ni som tänker tacka nej, gör det snarast!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års hösttermin.
Gäst

Ni som tänker tacka nej, gör det snarast!

Inlägg av Gäst »

Hej alla på läkarstudent.se!
Snälla, ni som har tänkt tacka nej till er plats, ring skolorna snarast och meddela det! Så att alla som väntar som reserver kan bli uppringda så fort som möjligt och helst innan uppropet.
Tack!
forgammal

Ni som tänker tacka nej, gör det snarast!

Inlägg av forgammal »

Har redan bestämt mig för att säga nej, men vill inte stressa. Vad har man bråttom till liksom :glad:
Gäst

Ni som tänker tacka nej, gör det snarast!

Inlägg av Gäst »

Det som är bråttom är väl ändå att reserverna som kommer in ska hinna få boplats och ha det enklast möjligast när de väl kommer in. Inte skysst att sitta och hålla på en plats man inte ska ha när det sitter många hemma och biter på naglarna.
gast

Ni som tänker tacka nej, gör det snarast!

Inlägg av gast »

"Sitter hemma och biter på naglarna"..... personen i fråga hade bättre skolresultat än dig.
Zingo

Ni som tänker tacka nej, gör det snarast!

Inlägg av Zingo »

Oj vad otrevligt skrivet! Det är såklart man ska göra det man kan för att hjälpa andra om man ändå vet att man ska tacka nej?

Plus att det behöver verkligen inte vara så att den andra har bättre resultat än dig. Jag kom in idag som reserv och vet att många andra 1,75:are kommit in i de båda urvalen - bara det att jag fick en sämre lott!
Gäst

Ni som tänker tacka nej, gör det snarast!

Inlägg av Gäst »

Dumt att tacka nej redan nu om man råkar ångrar sig sista veckan.
Gäst

Ni som tänker tacka nej, gör det snarast!

Inlägg av Gäst »

"Bättre resultat än dig". I urval 1 kom folk med 1,7 in i Umeå, själv står man som 22 reserv fast med samma HP poäng. Tänk om man hade kunnat vara medmänniska istället för att ha den arroganta inställningen vissa tyvärr verkar ha.
Anon

Ni som tänker tacka nej, gör det snarast!

Inlägg av Anon »

...sen ska man inte mopsa sig om man inte ens vet att det heter "än du"...
Låst