BIEX vid Örebro

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2016 års vårtermin.
Annaaa

BIEX vid Örebro

Inlägg av Annaaa »

Hej!
Vad är mina chanser att komma in med 21.09 i BIEX i Örebro under VT16? Skulle bli tacksam om någon kunde ge mig svar. Är nervös och väntar spänt på antagningsbeskedet i december!

/Anna
Gäst

21.09 BIEX i Örebro?

Inlägg av Gäst »

Sista reserv nu i våras hade 21.09 så det är ju verkligen på gränsen. Tror inte du kommer in i 1:a/2:a urvalet men som reserv kan du kanske bli uppringd. Långt ifrån säker, även om blex blir lägre nu i höst, skulle jag dock säga att du är. Skriv HP och försök att formulera en plan B ifall det inte skulle gå vägen.
Annaaa

21.09 BIEX i Örebro?

Inlägg av Annaaa »

Tack för svar! Min förhoppning är naturligtvis att gränserna sjunker en aning, vilket inte vore helt osannolikt när man studerar föregående års gränser. Det blir en lång väntan tills jag får se slutliga svaret!
Annaaa

21.09 BIEX i Örebro?

Inlägg av Annaaa »

Finns det någon mer som kan spekulera i mina chanser att komma in med 21.09 BIEX i Örebro?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

21.09 BIEX i Örebro?

Inlägg av Nils »

Det hade räckt (precis) i Örebro nu i våras, så jag skulle gissa att det räcker även VT16.

Fast det blir lättare att säga efter HT15; när vi ser hur gränserna utvecklades från HT14 till HT15 så finns det bättre underlag för gissningar om utvecklingen från VT15 till VT16.
Låst