Antal sökande utanför Stockholm

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Gäst

Antal sökande utanför Stockholm

Inlägg av Gäst »

Finns det någon statistik på hur många som inte redan bor i Stockholm som börjar på KI rent allmänt? Jag kommer att börja där nu HT15 och det vore trist om man var nära på den enda som inte är bosatt i Stockholm sedan tidigare. Främst för samhörigheten och att hitta någon att umgås med, både under och efter studier.

Jag kommer inte ha någon umgängeskrets när jag flyttar dit och inte heller boende så det vore kul om det fanns andra som man kan dela lidandet med :flinar:
svante
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 dec 2014, 05:42

Antal sökande utanför Stockholm

Inlägg av svante »

Du behöver inte oroa dig. Det kommer vara tillräckligt många av de som börjar som är utomsocknes. Å andra sidan är nog KI den skolan med störst andel som stannar i sin hemstad. Tror du behöver oroa dig mindre om att hitta vänner och mer om att hitta bostad som inte kostar hela din CSN-peng. Om du är orolig för att inte hitta likasinnade skulle jag kolla upp en del extracuricular aktiviteter såsom, ett gym, en politisk organisation, dans-studio, fiskeförening eller vad som helst annat som intresserar dig. Där lär du hitta likasinnade om inte skolan levererar.

Angående antagning så är den inte klar än, har inte ens börjat.
Gäst

Antal sökande utanför Stockholm

Inlägg av Gäst »

Det skulle krävas ett mindre mirakel för att jag inte skulle bli antagen. Kul, då finns det hopp :tummeupp:

Boendet bör lösa sig, jag är OK med att bo inneboende hos någon tills jag har tillräckligt med kö-tid på sssb
Gäst

Antal sökande utanför Stockholm

Inlägg av Gäst »

Hej Gäst!
En av dina blivande kursare här! Är förvisso från Stockholm, men har inte bott här på länge så jag är i någorlunda liknande situation.
Sjukt peppad!
Gäst

Antal sökande utanför Stockholm

Inlägg av Gäst »

Haha, tjena Gäst!

Minst en bekräftad semi-vilsen själ utöver mig då :party:

Sjukt peppad här med faktiskt, ska bli riktigt kul.
svante
Inlägg: 65
Blev medlem: 04 dec 2014, 05:42

Antal sökande utanför Stockholm

Inlägg av svante »

Förhoppningsvis ses vi då alla tre? har 1.9 på HP så jag "borde" komma in.
Men man vet aldrig. <tar i trä>
Gäst

Antal sökande utanför Stockholm

Inlägg av Gäst »

Vi får hoppas det! Du lär komma in på 1,9 om jag får chansa friskt
Gäst

Antal sökande utanför Stockholm

Inlägg av Gäst »

Skall också (förmodligen) börja på KI nästa termin och bor ej i Stockholm.
Boende blir nog svårare än att knyta kontakter. Däremot förväntar jag mig inget studentliv i Stockholm men det är väl smällen man får ta om man vill gå där...
Termin1

Antal sökande utanför Stockholm

Inlägg av Termin1 »

Grattis kids, ni kommer älska KI. Snart klar med T1 o terminen har varit great. Ett tips, chilla igenom "upptakten" (de första 3 veckorna) o plugga inte! Sen kommer avsnitt 1a vilket är lite anatomi, skippa det HELT för den delen är inte med på sluttentan. Använd tiden istället o plugga BIOKEMI! Skaffa Ferriers Biochemistry bok, den kommer vara er bibel (ni kommer få höra det på kollot (yes det finns ett kollo där man åker till barnens ö 1-2 dar, riktigt nice)) gör bara inte mitt misstag o strula me ngn i samma klass...

Men seriöst, plugga INTE anatomi i 1a avsnittet, waste of time o energy. Ni kommer få tillräckligt anatomi under avsnitt 3 som man ska kunna.
Finns absolut inget man kan klaga på i KI. Läkarstudenterna är universitets guldungar.
har varit på lund o uppsala, inget i jämförelse
Gäst

Antal sökande utanför Stockholm

Inlägg av Gäst »

Haha får la hoppas att det är så bra som du säger Termin1.
Gjorde du misstaget och strula i klassen då förstår jag? :P
Hur är folket på KI?
Skriv svar