Uppringning av reserver!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2015 års vårtermin.
AYYAN
Inlägg: 14
Blev medlem: 10 dec 2014, 22:56

Uppringning av reserver!

Inlägg av AYYAN »

Hej precis ringde de från Linköpingsuniversitet. Var reserv 7 i Bll kvoten. Har tackat ja.☺men lite tveksam att välja mellan örebro och Linköping.eftersom jag är redan på Örebro.
Gäst

Uppringning av reserver!

Inlägg av Gäst »

Någon som har en till update ang. antagningen till Lund i hp-kvoten? Senaste var personen som blev antagen med reservplats #3 men att personen kanske kan tillgodoräkna sig en termin och därmed avsäga sin plats. Jag själv är antagen i Umeå men står som #8 efer urval 2 i hp-kvoten till Lund och kommer avsäga mig platsen i Umeå om jag blir antagen.

Hur stora tror ni chanserna är med mitt reservnummer att komma in på hp-kvoten i Lund?
Gäst

Uppringning av reserver!

Inlägg av Gäst »

Någon reserv som blivit uppringd i b1ex-kvoten från Uppsala eller KI?
Karlkarl

Uppringning av reserver!

Inlägg av Karlkarl »

Kommit in i Lund i B2 kvoten med reservplats 3. Lycka till allihopa :)
Gäst

Uppringning av reserver!

Inlägg av Gäst »

Ayyan: när måste du bestämma dig?? Jag är reserv 3 BII Örebro och 10 på Liu..
AYYAN
Inlägg: 14
Blev medlem: 10 dec 2014, 22:56

Uppringning av reserver!

Inlägg av AYYAN »

19 jan 2015, 17:25

Ayyan: när måste du bestämma dig?? Jag är reserv 3 BII Örebro och 10 på Liu..
Gäst


hej!
det låter kanske konstigt men ändå frågar jag till dig. om du var på min situation vad skulle du välja. eftersom jag har ingen aning om vad är skillanden mellan. snälla hjälpa mig att ta en beslut,sedan kommer jag att direkt meddela studievägledare.....
Olof

Uppringning av reserver!

Inlägg av Olof »

Woho! Kom in i götet! 8e reserv i bi. Min plats i linköping blir ledig nu.
Gäst

Uppringning av reserver!

Inlägg av Gäst »

Ayyan: jag har läst till sjukgymnast på liu och det är PBL på båda, jag tror utbildningarna är väldigt snarlika eftersom läkarstudenter från liu alltid haft praktik i Örebro innan Oru fick läk... Gå på vilken stad som är mest praktisk och vad du vill ha ut av studentlivet.. Jag fyller snart 30 och har redan varit student, hade jag varit yngre hade Linköping nog dragit mer pga just studentlivet
Gäst

Uppringning av reserver!

Inlägg av Gäst »

Kom in i Gbg. Plats ledig i Uppsala(hp), ringer imon och avsäger min plats.
DRG
Inlägg: 16
Blev medlem: 10 dec 2014, 16:34

Uppringning av reserver!

Inlägg av DRG »

Gast skrev:Pratade med UmU, de har kommit till nr 7 i hp och nr 4 i au1. Tycker det låter väldigt lågt i båda kvoterna, ngn som vet om de brukar vara fler som kommer in efter uppropet än innan?
Det brukar generellt vara fler som kommer in efter uppropet. Vi får se efter uppropet imorgon. Btw vilket reservnummer har du?
Låst