Bostad i Stockholm med kort varsel?

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
Gäst

Bostad i Stockholm med kort varsel?

Inlägg av Gäst »

Hej!
Jag har blivit antagen till läkarprogrammet vid KI och fundera nu över att börja där. Dock har jag ingen bostad och jag står inte heller i någon bostadskö så jag har ingen som helst aning om hur jag ska hinna ordna en bostad innan studierna drar igång.

Jag har funderat över att bo vandrarhem/hotell till det ordnar sig, men som jag förstått så kan det ta ett tag att ordna bostad.Finns det någon här som har varit i en liknande situation som jag är i just nu och som kan ge mig tips på vad jag bör göra/hur ni löste det?
Backworldsman
Inlägg: 76
Blev medlem: 26 jul 2013, 02:31

Bostad i Stockholm med kort varsel?

Inlägg av Backworldsman »

Har du prövat att skicka ett meddelande till studievägledningen på KI med antagningsbeskedet bifogat? Jag tror att det finns en del program där KI hjälper till att ordna tillfälliga bostäder, eller refererar dig till utomstående sådana program.
Gäst

Bostad i Stockholm med kort varsel?

Inlägg av Gäst »

Varför inte bli soffliggare i någon månad? Det finns säkert folk som kan erbjuda sådant i alla fall. Det är betydligt billigare än att bo på vandrarhem och hotell i Stockholm. Jag tror inte att det är så svårt att hitta folk som kan erbjuda sådant.

Jag hörde att det var någon som gjorde det i två-tre månader i Linköping och där är det inte så svårt att hitta bostad.
Skriv svar