Odds tack...

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2009 års vårtermin.
smail
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 dec 2008, 21:15

Re: Odds tack...

Inlägg av smail »

Hej igen!

Har efter andra urvalet blivit antagen i Lund vilket är kul men skulle som ni vet helst vilja läsa i LKPG. Där sjönk jag endast från 28 till 15 mellan första och andra urvalet tyvärr. Finns det fortfarande hopp för mitt första alternativ? Min sambo är tyvärr inte lika nöjd över den studieort jag blev antagen till:-( Hoppas du kan skänka lite hopp i hennes tillvaro med någon statistik!

Mvh
Smail
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Odds tack...

Inlägg av Nils »

smail skrev:Hej igen!

Har efter andra urvalet blivit antagen i Lund vilket är kul men skulle som ni vet helst vilja läsa i LKPG. Där sjönk jag endast från 28 till 15 mellan första och andra urvalet tyvärr. Finns det fortfarande hopp för mitt första alternativ? Min sambo är tyvärr inte lika nöjd över den studieort jag blev antagen till:-( Hoppas du kan skänka lite hopp i hennes tillvaro med någon statistik!

Mvh
Smail
Du kan bli reservantagen i Linköping. Var dock beredd på att det kan bli efter uppropet i sådana fall, eller att det kanske inte alls blir av.
Kan tyvärr inte vara mer specifik om chanserna.
smail
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 dec 2008, 21:15

Re: Odds tack...

Inlägg av smail »

Hej!

Jag vet att jag inte kan räkna med det men det vore så grymt skönt. Vad tror du om Uppsala som 6:e reserv då? Hur som helst är jag glad och nöjd för att jag kommit in!

//Smail
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Odds tack...

Inlägg av Nils »

smail skrev:Hej!

Jag vet att jag inte kan räkna med det men det vore så grymt skönt. Vad tror du om Uppsala som 6:e reserv då? Hur som helst är jag glad och nöjd för att jag kommit in!

//Smail
6:e reservplats i Uppsalas HP-kvot är en rätt bra placering.
Antagning är sannolik (men inte garanterad).
Låst