Hur stor är chansen?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2009 års vårtermin.
Andreas
Inlägg: 33
Blev medlem: 10 jul 2008, 20:58

Re: Hur stor är chansen?

Inlägg av Andreas »

Reserv 15 i Uppsala efter andra urvalet blev det. Om de mot all förmodan skulle höra av sig, inom vilken tidsperiod pratar vi om då? Lund var snabb i höstas, men då var jag 3:e efter andra urvalet.
eden
Inlägg: 16
Blev medlem: 03 nov 2008, 17:43

Re: Hur stor är chansen?

Inlägg av eden »

blev reserv 20 i bg/hp kvoten i uppsala efter andra urvalet...det finns väl ingen chans att nån ringer upp mig och erbjuder mig en plats? kul att se att man gick från 74 till 20 dock..hehe
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Hur stor är chansen?

Inlägg av Nils »

Andreas skrev:Reserv 15 i Uppsala efter andra urvalet blev det. Om de mot all förmodan skulle höra av sig, inom vilken tidsperiod pratar vi om då? Lund var snabb i höstas, men då var jag 3:e efter andra urvalet.
För BG-kvoten är chansen liten för reserv 15 men förra gången blev någon antagen med reservplats 18. Tänker du på HP-kvoten så är motsvarande nummer 24.

Jag skulle inte räkna med något besked före uppropet i endera fallet.
eden skrev:blev reserv 20 i bg/hp kvoten i uppsala efter andra urvalet...det finns väl ingen chans att nån ringer upp mig och erbjuder mig en plats? kul att se att man gick från 74 till 20 dock..hehe
Det är osannolikt.
eden
Inlägg: 16
Blev medlem: 03 nov 2008, 17:43

Re: Hur stor är chansen?

Inlägg av eden »

okej..men då vet jag! =)

tack för en jättefin sida!
erikcarlo
Inlägg: 8
Blev medlem: 19 nov 2008, 21:30

Re: Hur stor är chansen?

Inlägg av erikcarlo »

eden skrev:blev reserv 20 i bg/hp kvoten i uppsala efter andra urvalet...det finns väl ingen chans att nån ringer upp mig och erbjuder mig en plats? kul att se att man gick från 74 till 20 dock..hehe
Eden, vilken kvor söker du i? Har du 20 00 och 1.6?
Känns hopplöst detta, ska man inte ens kunna vara säker med 20 00 och 1.6?!?!
eden
Inlägg: 16
Blev medlem: 03 nov 2008, 17:43

Re: Hur stor är chansen?

Inlägg av eden »

yes, söker med 20.0 och 1.6, bg/hp kvoten alltså..visserligen ger det ingen garanti men jag kom i alla fall in i linköping..vill dock helst till ki/ uppsala (pojkvännens skull) och ska därför skriva hp igen och göra ett nytt försök. hoppas det går vägen!

vet att det kan kännas hopplöst men man ska inte ge upp!
Andreas
Inlägg: 33
Blev medlem: 10 jul 2008, 20:58

Re: Hur stor är chansen?

Inlägg av Andreas »

Nils skrev: För BG-kvoten är chansen liten för reserv 15 men förra gången blev någon antagen med reservplats 18. Tänker du på HP-kvoten så är motsvarande nummer 24.

Jag skulle inte räkna med något besked före uppropet i endera fallet.
Det är HP-kvoten som gäller för mig. Uppropet måste väl vara nästa vecka? Någon som har en aning om när nr. 24 blev inkallad i höstas, dvs. hur långt efter terminstart?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Hur stor är chansen?

Inlägg av Nils »

Tyvärr, det vet nog bara reserv 24 och programansvariga...

Du skulle kunna maila studievägledaren och fråga hur långt in de kallade reserver senaste terminen.
Andreas
Inlägg: 33
Blev medlem: 10 jul 2008, 20:58

Re: Hur stor är chansen?

Inlägg av Andreas »

Någon som varit i kontakt med Uppsala och vet om det är Cristina Bittkowski jag ska kontakta, eller är det någon annan som är Ingegerd Jernbergs (Umeå) motsvarighet?

http://www.selma.uu.se/publik/main?AF=0 ... asar=07/08
Låst