Uppringda reserver ht 2014!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
Nyfiken

Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Nyfiken »

Hej!

Jag tänkte att alla uppringda reserver kunde posta i den här tråden så att man får en överblick över lärosätenas reservantagningsprocess.

Ta gärna med följande information:

*Skola
*kvotgrupp
*reservplatsen man hade efter urval 2
Johhul

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Johhul »

Hallå där!

Jag är antagen i Linköping men hoppas på att bli uppringd från antingen Göteborg (3 reserv BII/HP) eller Lund (7 reserv BII). Finns det någon som har någorlunda koll på när de första reserverna blir uppringda? Brukar det dröja så länge som till efter terminsstart? Vet att det sker en kedjereaktion så fort de första börjar tacka nej, särskilt vid de populärare lärosätena. Antar att jag inte behöver vakta telefonen allt för intensivt på några dagar i alla fall. Eller vad säger ni?
JohSve

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av JohSve »

Någon som blivit uppring av Linköping än? Pratade med dem förra veckan och de sa att de skulle börja ringa reserver idag i hp-kvoten.
Yvz
Inlägg: 3
Blev medlem: 08 aug 2014, 10:19

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Yvz »

Jag pratade precis med Örebro och de sa att de antagligen inte börjar ringa upp reserver förrän registreringen av kurser har öppnat den 21/8. Någon som ändå har blivit uppringd från dem?
EyeGuy
Inlägg: 36
Blev medlem: 10 dec 2013, 13:19

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av EyeGuy »

Jag blev precis kontaktad av Linköping som erbjöd mig en plats.
Var reserv 2 i HP-urvalet.
frenil941
Inlägg: 10
Blev medlem: 11 jun 2014, 21:31

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av frenil941 »

Blev idag uppringd av Linköping och blev antagen!! Jag var reserv tre i BII så det börjar röra på sig nu...
at95
Inlägg: 13
Blev medlem: 06 aug 2014, 13:41

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av at95 »

Någon från BIEX-kvoten som har blivit kontaktad av någon högskola?
Gäst

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Gäst »

Någon som blivit uppringd i Hp-kvoten från GU?
Gäst

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av Gäst »

Hej!
Någon som blivit uppringd utav Uppsala Universitet, HP kvoten?

Står som 6:e reserv..
notkatla
Inlägg: 6
Blev medlem: 21 jul 2014, 16:14

Re: Uppringda reserver ht 2014!

Inlägg av notkatla »

Jag kom in på Linköping urval 2 för kanske 5 dagar sedan. Dock måste jag säga att jag är i gruppen BI och var reserv nummer 1... hade 22.06 i merit. Ligger på nummer 8 i Göteborg så det finns en chans där också. Det är bara att hoppas för om jag lyckas komma in på GU så går jag nästan exakt samma fotspår som pappa (hint: han gick där).
Låst