Antagna till läkarprogrammet i Lund HT-14?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
930310
Inlägg: 7
Blev medlem: 26 jul 2014, 17:41

Antagna till läkarprogrammet i Lund HT-14?

Inlägg av 930310 »

Hej, Jimmy Lindberg heter jag och är troligtvis sist in av alla i första urvalet(21.90/1.85), men jag ska försöka mig på utbildningen ändå! Jag bor utanför Helsingborg, utanför byn Påarp, i en håla som heter Frillestad. Jag är 21 år gammal och har läst ett par terminer Industriell Ekonomi vid LTH tidigare och har därefter beslutat att ändra till läkarutbildningen. Jag är väldigt öppen med det mesta och om ni söker på mitt användarnamn på internet kommer ni att hitta ungefär allt om mig...
Men för att kort nämna något om mig som kan vara bra att veta, då tanken är att vi ska kunna arbeta tillsammans så kommer det här:
  • Jag har Aspergers Syndrom och har inte den bästa sociala förmågan, men jag försöker givetvis hela tiden att göra så gott jag kan!
  • Jag har svårt att ta kontakt, eftersom jag sällan vet vad jag ska säga för att initiera konversationer. Men om någon börjar prata med mig så har jag inga problem att prata med denne!

Nu kanske ni får intrycket av att jag är någon form av "psykopatisk freak", men jag intygar att sådant inte är fallet. Jag tycker bara att det är bra att vara öppen med saker och ting och jag har lärt mig av tidigare erfarenhet att det är bäst så!

Jag undrar därför bara lite här om vilka som börjar läsa i Lund i höst? Syftet är att kunna skapa en Facebook-grupp så att vi snabbt kan etablera kontakt med varandra, om vi vill såklart!

Hör av er här med facebookadress/namn så kommer jag inom kort att lägga till er i en grupp! (Om det inte redan skapats en, utan mitt vetande)

Mitt FB: https://www.facebook.com/jimmy.lindberg.545
Gäst

Re: Antagna till läkarprogrammet i Lund HT-14?

Inlägg av Gäst »

Kommer också börja till hösten i Lund, hoppas på en sjukt kul studietid och bra utbildning (vilket det säkert kommer vara!). Vad gäller Facebook-grupp tror jag (av vad jag har fått reda från kompisar som redan läser där) att det finns en (sök Lundaläkarnollning HT14), som vi antagna antagligen kommer kunna gå med någon gång runt urval 2. :) Ses i höst!
guest

Re: Antagna till läkarprogrammet i Lund HT-14?

Inlägg av guest »

Hej, jag kommer också att börja i Lund nu till hösten. Kommer bli så spännande att träffa alla nya klasskamrater. vi ses i höst!
930310
Inlägg: 7
Blev medlem: 26 jul 2014, 17:41

Re: Antagna till läkarprogrammet i Lund HT-14?

Inlägg av 930310 »

Hej och vad trevligt att höra ifrån andra som ska börja i Lund nu till hösten! Skriv gärna lite om er själva om ni vill. :glad:
930310
Inlägg: 7
Blev medlem: 26 jul 2014, 17:41

Re: Antagna till läkarprogrammet i Lund HT-14?

Inlägg av 930310 »

Hej, jag startade en grupp på Facebook för oss antagna i Lund HT-14!

Följ bara länken här:
https://www.facebook.com/groups/651747844932992/
Edde
Inlägg: 10
Blev medlem: 15 jul 2014, 08:51

Re: Antagna till läkarprogrammet i Lund HT-14?

Inlägg av Edde »

Enligt medicinska föreningen i Skåne så ska det redan finnas en om man läser informationen! http://mfskane.se/?q=nollning
930310
Inlägg: 7
Blev medlem: 26 jul 2014, 17:41

Re: Antagna till läkarprogrammet i Lund HT-14?

Inlägg av 930310 »

Dock så stämmer inte det!
Låst