Linköping ht-14

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års hösttermin.
LiU

Linköping ht-14

Inlägg av LiU »

Hej!

Jag ska börja i Linköping i höst. Någon mer här som kommit in? (Eller kallt räknar med att göra det kanske..)
Gäst

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Gäst »

Jag ska också börja i Linköping till höst. Nu gäller det att anmäla sig för bostad :)
LiU

Re: Linköping ht-14

Inlägg av LiU »

Grattis! Vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jag bor redan i Linköping sen i vintras så för mig är det redan löst ;) men tipsar om blocket om du inte har stått i kö tillräckligt länge. Har hört om nya studenter som fått sova på golvet i någon lokal (?) precis i början...
jalf

Re: Linköping ht-14

Inlägg av jalf »

Har också blivit antagen :ful-ler: Någon som har koll på datum för terminsstart?
jalf

Re: Linköping ht-14

Inlägg av jalf »

Om du har råd/möjlighet och vill slippa stå i köer så titta på hemnet efter bostadsrätter i grannkommunerna till Linköping. Där är dem i ganska så rimlig prisklass. Boendekostnad på under 3000kr/mån är ingen omöjlighet. :glad:
Smileduck
Inlägg: 18
Blev medlem: 04 mar 2014, 15:49

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Smileduck »

Antagen i Örebro, hoppades på att 1.8 skulle räcka till Linköping men blev 5e reserv.. Känns som att jag kan räkna kallt med att det räcker inför andra urvalet!
Gäst

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Gäst »

LiU skrev:Grattis! Vart kommer du ifrån och hur gammal är du?

Jag bor redan i Linköping sen i vintras så för mig är det redan löst ;) men tipsar om blocket om du inte har stått i kö tillräckligt länge. Har hört om nya studenter som fått sova på golvet i någon lokal (?) precis i början...
Kommer från Småland, 19 år. Jag har 550 köpoäng hos Studentbostäder så jag tror att det räcker till ett korridorsrum i Ryd eller Irrblosset :)
Gäst

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Gäst »

Grattis alla som blivit antagna!

Jag är också antagen till Linköping i höst, roligt men nu har jag några frågor jag hoppas någon kan hjälpa mig att besvara.

På den första kursen, HEL, hur mycket är obligatorisk tid där? Ungefär hur många dagar per vecka? Tanken är att ta tjänstledigt från jobbet men det kommer jag inte kunna göra direkt i augusti.

Såg på antagningsstatistiken att det är 9 personer antagna i åldersgruppen >35 år, varav jag är en. Är nyfiken på om det finns någon mer här från den kategorin och om du/ni kommer tacka ja till platsen.

Ses till hösten!
/C
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Linköping ht-14

Inlägg av AMB »

C: jodå här är ev. en 35+ till (hoppas på Gbg) är direktantagen då jag var tvungen att avstå min plats i vintras, pga arbete, Det är Tyvärr mycket obligatoriskt i Linköping! o jag pendlar så jag hoppas kunna lösa det...
Adelas
Inlägg: 11
Blev medlem: 25 maj 2013, 15:52

Re: Linköping ht-14

Inlägg av Adelas »

Antagen i Linköping men hoppas kanske komma in i Göteborg till urval 2! Kommer från Jönköping och är 19 år! Yrar runt bland alla studentbostäder, men tänker mig att man kanske kan kolla i Norrköping också och pendla? Hört att många kurser hålls där då ett campus ligger där. I vilket fall som helst så är jag sjukt taggad, vi ska ju plugga till läkare!!!! :D:D
Låst