Odds tack...

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2009 års vårtermin.
smail
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 dec 2008, 21:15

Odds tack...

Inlägg av smail »

Hej du allvetande Nils..

Reservplats 28 i linköping där jag allra helst vill läsa. Helt kört eller möjligt?
Reservplats 14 i Lund?

Samtliga i HP-kvoterna

Tack!

Smail
dikan
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 dec 2008, 21:25

Re: Odds tack...

Inlägg av dikan »

Jag har en liknande fråga: reserv 8 i Uppsala och nr 13 i Lund. Ska man börja leta boende eller kan man bara glömma det?

Jättetacksam för svar!!
smail
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 dec 2008, 21:15

Re: Odds tack...

Inlägg av smail »

Ingen som kan försöka sig på en gissning? Framför allt Linköping...
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Odds tack...

Inlägg av Nils »

smail skrev:Hej du allvetande Nils..

Reservplats 28 i linköping där jag allra helst vill läsa. Helt kört eller möjligt?
Reservplats 14 i Lund?

Samtliga i HP-kvoterna

Tack!

Smail
Båda är absolut möjliga. Jag blev "nästan reservantagen" 2 gånger i Linköpings HP-kvot med just placering 26-28 i första urvalet - och det var innan HP-kvoten fördubblades av HA-kvotens avskaffande och ett antal nya platser tillkom för Sveriges läkarprogram.

I Lund så blev reserv #15 enligt urval 2 antagen inför ht08; nu börjar du med en ännu bättre reservplacering i urval 1.

(Inga garantier dock, det här är ett område där siffrorna går upp och ner från tillfälle till tillfälle.)

Lycka till! :)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Odds tack...

Inlägg av Nils »

dikan skrev:Jag har en liknande fråga: reserv 8 i Uppsala och nr 13 i Lund. Ska man börja leta boende eller kan man bara glömma det?

Jättetacksam för svar!!
Vilken kvot?
smail
Inlägg: 11
Blev medlem: 09 dec 2008, 21:15

Re: Odds tack...

Inlägg av smail »

Tack för svaren!

Hoppas verkligen på linköping. Har sambo och hela mitt sociala umgänge här. Dessutom har jag jobb jag kan arbeta extra på samt att jag skulle slippa de första 8 veckorna....

Kommer bli en jobbig månad...:-)

//Smail
dikan
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 dec 2008, 21:25

Re: Odds tack...

Inlägg av dikan »

Just jag glømde... alltså, nr 13 i Lund och 8 i Uppsala. Båda på BG/HP-kvoten (20,0 + 1,6).

Vad tror du?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Odds tack...

Inlägg av Nils »

dikan skrev:Just jag glømde... alltså, nr 13 i Lund och 8 i Uppsala. Båda på BG/HP-kvoten (20,0 + 1,6).

Vad tror du?
Trolig reservantagning vid båda lärosätena.
Kanske antagning i urval 2 i Uppsala.
(Inga garantier dock.)
Slussbruden
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 dec 2008, 13:36

Re: Odds tack...

Inlägg av Slussbruden »

Nils skrev: Båda är absolut möjliga. Jag blev "nästan reservantagen" 2 gånger i Linköpings HP-kvot med just placering 26-28 i första urvalet - och det var innan HP-kvoten fördubblades av HA-kvotens avskaffande och ett antal nya platser tillkom för Sveriges läkarprogram.

I Lund så blev reserv #15 enligt urval 2 antagen inför ht08; nu börjar du med en ännu bättre reservplacering i urval 1.

(Inga garantier dock, det här är ett område där siffrorna går upp och ner från tillfälle till tillfälle.)

Lycka till! :)


Resersplats sju med betyg/hp i linköping är väl rätt kört? Jag pratade med studievägledaren på Linköpings universitet som trodde att det fanns hopp, men jag vet inte om hon kanske fick för sig att jag var i HP kvoten, jag har bara 1.6 så kom inte så långt.

Vore jättetacksam för ett svar, även om det såklart är omöjligt att veta. Men tror bara gruppen bestod av 49st.

Och sen måste jag bara tacka för en fantastisk sida!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Odds tack...

Inlägg av Nils »

Slussbruden skrev:Resersplats sju med betyg/hp i linköping är väl rätt kört? Jag pratade med studievägledaren på Linköpings universitet som trodde att det fanns hopp, men jag vet inte om hon kanske fick för sig att jag var i HP kvoten, jag har bara 1.6 så kom inte så långt.

Vore jättetacksam för ett svar, även om det såklart är omöjligt att veta. Men tror bara gruppen bestod av 49st.
Reservplats sju i BG/HP ger absolut hopp, det skulle ha kunnat räcka även om det gällt reservantagningen efter urval 2. Jag skulle säga att dina odds för antagning nog är bättre än oddsen för icke-antagning... fast inga garantier, förstås. När urval 2 är klart så bör det vara tydligt vart det barkar... så håll en tumme för att urvalsbesked 2 blir bra! :)
Och sen måste jag bara tacka för en fantastisk sida!
:D
Låst