När börjar de ringa upp reserver?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
Tri

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Tri »

Först och främst grattis till alla som kommit in!
Själv är jag reserv i Örebro. Har någon blivit uppringd därifrån?
mh643
Inlägg: 20
Blev medlem: 07 jul 2013, 12:39

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av mh643 »

Hej Vendela! Tack för ditt svar, väldigt informativt måste jag säga! Kommer du ihåg om studievägledaren sa något speciellt om reservlistan, tex. om fler än du har blivit uppringda?!
Vendela

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Vendela »

Nej jag vet tyvärr inte om fler reserver blivit uppringda än men eftersom jag blev uppringd redan dagen efter urval 2 borde fler bli det snart också :) dom sa att dom alltid ringer upp ett antal reserver varje år i BII gruppen och att det brukar röra på sig mycket efter uppropet :)
Gäst

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Gäst »

Vendela - Grattis! Får en vet vad du hade för betyg och HP i BII-kvoten? Ska själv söka till HT14.
Vendela

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Vendela »

Tack! Sökte med 22.3 och 1.3 i BII, lycka till! :)
gast

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av gast »

Hej!

Är det någon reserv ur B1-gruppen som har blivit uppringd från Umeå universitet ännu?
undrande

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av undrande »

Två frågor;

1) Är det någon som varit antagen (efter andra antagningen) i BII-kvoten i Örebro som blivit uppringd och tackat ja till annan ort?

2) Någon reserv som blivit uppringd från Örebro i kvoten BII? I så fall, vilket reservnummer efter andra antagningen?
lasse

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av lasse »

Gäst. Jag pratade med den ansvarige på Umeå universitet igår. Då sa han att de förmodligen skulle behöva ringa in reserver nu i början av veckan. Detta gällde bi och bii. Tyvärr för min del inte hp riktigt än.
Gast

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Gast »

Kontaktade GU, de sa att reservintagningen börjar i slutet av denna veckan.
Gäst

Re: När börjar de ringa upp reserver?

Inlägg av Gäst »

Ringde precis till Linköping och tänkte bara skriva här att t.om. reserv #14 har blivit antagen. :glad:
Låst