Antagningsbesked!

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2009 års vårtermin.
fluddyflea
Inlägg: 15
Blev medlem: 29 okt 2008, 10:41

Re: Antagningsbesked!

Inlägg av fluddyflea »

ouda skrev:JAG KOM IN!
helt otrligt!
kom in på KI via PIL! mitt första val också!

hurraaaaa :D:D

samma här :) kom in med 4.5 på intervjun så jag hade kanske tur med lottningen också... aja gott som fan =) ses alla @ KI

och ja till er som inte kom in kan jag bara instämma i linnabees inlägg. tro inte för allt i världen att ni inte är bra kandidater!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Antagningsbesked!

Inlägg av Nils »

fluddyflea skrev:samma här :) kom in med 4.5 på intervjun så jag hade kanske tur med lottningen också... aja gott som fan =) ses alla @ KI
Enligt ett rykte (ej officiellt bekräftat) kommer gränsen för antagning kanske att gå lägre än 4,5 denna gång. Det blir intressant att se var den landar när urval 2 och reservantagning är medräknade...
och ja till er som inte kom in kan jag bara instämma i linnabees inlägg. tro inte för allt i världen att ni inte är bra kandidater!
Precis - att man inte gjorde bäst intryck betyder inte att man inte är bra.
Till att börja med så är det ju inte vem som helst som kvalar in till PIL till att börja med, än mindre till intervjuerna...
LinneaBee
Inlägg: 28
Blev medlem: 15 okt 2008, 22:40
Kontakt:

Re: Antagningsbesked!

Inlägg av LinneaBee »

Nils, vill bara tacka dig och berätta vilket otroligt stöd du har varit under den här tiden!!
Tack att du finns!
Kram
Grimnir
Inlägg: 5
Blev medlem: 09 dec 2008, 20:42

Re: Antagningsbesked!

Inlägg av Grimnir »

Jag kom på reservplats 8 på KI via PIL, jag hade "bara" 4,0 på interjuvn. Blev lite förvånad över en så bra reservplacering! Dock tror jag att mina chanser att komma in är mycket små då KI vad jag förstått har ett rätt stort överintag från början. Men hoppet är ju som bekant det sista som lämnar människan....... 8) . Det vore intressant om någon har erfarenhet från förra terminen.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Antagningsbesked!

Inlägg av Nils »

LinneaBee skrev:Nils, vill bara tacka dig och berätta vilket otroligt stöd du har varit under den här tiden!!
Tack att du finns!
Kram
:)

Grimnir skrev:Jag kom på reservplats 8 på KI via PIL, jag hade "bara" 4,0 på interjuvn. Blev lite förvånad över en så bra reservplacering! Dock tror jag att mina chanser att komma in är mycket små då KI vad jag förstått har ett rätt stort överintag från början. Men hoppet är ju som bekant det sista som lämnar människan....... 8) . Det vore intressant om någon har erfarenhet från förra terminen.
Jag tror att nivån på överintaget bör behållas från urval 1 till urval 2, eftersom tanken ju är att undvika reservantagning... alltså bör det kunna "hända saker" däremellan, även om det annars brukar stå helt stilla efter urval 2.
(Jag vill inte lova någonting, bara säga att du bör behålla din reservplats för säkerhets skull.)
allegro
Inlägg: 36
Blev medlem: 06 maj 2008, 22:32

Re: Antagningsbesked!

Inlägg av allegro »

Jag blir så glad av att läsa om er alla som äntligen kommit in. Grattis! Minns själv när jag satt där med beskedet i min hand. :) Ha 11 härligt roliga terminer nu!
Dr Green
Inlägg: 2
Blev medlem: 09 dec 2008, 23:20

Re: Antagningsbesked!

Inlägg av Dr Green »

Jag är också jätteglad! Det blir KI för mig. Kom in via PIL.
Låst