Reservplaceringar inför urval 2

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
Gast

Reservplaceringar inför urval 2

Inlägg av Gast »

Hej alla!

Tänkte att vi kanske kunde starta en tråd om huruvida man tackat ja/nej till sina platser.. Skulle vara intressant att försöka lista ut hur mycket det kommer att röra på sig inför urval 2!

Själv kan jag börja och säga att jag har tackat ja till mina reservplaceringar i Lund (94 i B1), Uppsala (72 i B1) och Linköping (35 i B1) men däremot tackat nej till mina platser på GU (49 i B1 och 38 i B1/HP). Har också tackat ja till min plats i Umeå. :skrattar:
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Reservplaceringar inför urval 2

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

får jag veta vad har för betygsnitt?
Mustafa Al-Attar
mh643
Inlägg: 20
Blev medlem: 07 jul 2013, 12:39

Re: Reservplaceringar inför urval 2

Inlägg av mh643 »

Hej! Jag hade följande reservnummer på de olika lärosätena i BII 22,11 + HP 0,85:

1. Karolinska: 61
2. Uppsala: 44
3. Lund: 29
4. Göteborg: 29
5. Linköping: 12
6. Örebro: 3
7. Umeå: 2

Jag tackade JA till alla! Det blir väldigt intressant att se hur mycket det rör på sig!? :)
yowan94
Inlägg: 8
Blev medlem: 16 dec 2013, 13:02

Re: Reservplaceringar inför urval 2

Inlägg av yowan94 »

Har dessa reservnummer på HP-kvoten med 1.70

KI: 91
Lund: 77
Göteborg: 65
Linköping: 62
Örebro: 8
Umeå: 6

Tackade ja till alla platser
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Reservplaceringar inför urval 2

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Gast
får jag veta vad har du för betygsnitt?
Mustafa Al-Attar
Gast

Re: Reservplaceringar inför urval 2

Inlägg av Gast »

Självklart! :glad:

21.8 med HP 1.5 :glad:
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Reservplaceringar inför urval 2

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Gast
Tack så mycket. Detta innebär att antagningsgräns för liu kommer vara lägre än före året :)
Före året jag hade reserv nr 33 och mitt betygsnitt var 21.86!
I fall du är nyfiken så blev jag reserv 3 efter andra urvalet och blev antagen därefter!
hoppas bara att du skriver här om du har blivit antagen eller vilken reserv nr du skulle ha efter andra urvalet så blir jag väldigt tacksamt :)
Anledning till varför är jag nyfiken är, för att min bror har också sökt till Liu och jag vill spekulera vad har han för chans att komma in :D
Mustafa Al-Attar
H-B

Re: Reservplaceringar inför urval 2

Inlägg av H-B »

Hej! Jag har reservplats 6 till Karolinska i BI-kvoten, med 22.3 och 1,2. Vad tror ni om mina chanser inför urval 2?
Gast

Re: Reservplaceringar inför urval 2

Inlägg av Gast »

MH643:
Håller med om att det ska bli jätteintressant! Jag hoppas personligen på att det ska röra på sig ordentligt så att jag ska ha möjlighet att komma in i Linköping.. Är Karolinska ditt förstahandsval?

Nabster:
Det är så spännande med antagningarna.. Tack för att du delar med dig! Försöker läsa mig till så mycket som bara möjligt då Linköping är mitt förstahandsval. Blev du uppringd innan kursstart eller kom du in mitt i nollningen? Självklart skriver jag och meddelar vad som händer.. Vet hur jag är själv, nyfiken som få! :skrattar: Får jag fråga vilket reservnummer din bror har? Har han kommit in någon annanstans?

H-B:
Inte för att jag är någon expert men med tanke på tidigare års statistik kan du nog vara mer än säker :glad:
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: Reservplaceringar inför urval 2

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Gast
jag blev uppringd en vecka innan uppropet tror jag :)
min bror har reserv nr 139, han har en väldigt liten chans att komma in i linköping och hans reserv nummer i Örebro är 75 tror jag. Han blev inte antagen någonstans för han har 21.54
Mustafa Al-Attar
Låst