Antagna Umeå VT 14

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2014 års vårtermin.
Gäst

Antagna Umeå VT 14

Inlägg av Gäst »

Hej! Några fler som börjar i Umeå till våren? :)
Gast

Re: Antagna Umeå VT 14

Inlägg av Gast »

Jajamen. Riktigt förväntansfull, detta kommer bli jätteroligt!

Någon som har satt igång en Facebook-grupp eller så ännu? vore kul och se ens blivande klasskamrater :D
Gäst

Re: Antagna Umeå VT 14

Inlägg av Gäst »

Är också antagen till Umeå till vårterminen :glad: Ingen facebookgrupp ännu vad jag vet.. Men håller med - det kanske är dags att skapa en? :flinar:
1886
Inlägg: 35
Blev medlem: 09 dec 2012, 20:02

Re: Antagna Umeå VT 14

Inlägg av 1886 »

Tjena! Kul att se att ni är förväntansfulla. Det har ni all anledning att vara :) Umeå är kanon! Facebookgrupp kommer efter urval 2. Välkomna!
Laktis
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 nov 2013, 09:44

Re: Antagna Umeå VT 14

Inlägg av Laktis »

Är också antagen till Umeå i vår. Kommer nog kännas lite konstigt med att vara 100 personer i klassen. Men det ska bli intressant att se vilka man ska gå i samma klass med.
Senast redigerad av Laktis den 16 dec 2013, 21:52, redigerad totalt 1 gånger.
Gäst

Re: Antagna Umeå VT 14

Inlägg av Gäst »

Jag kom också in! Detta kommer att bli magiskt! :glad:
Umebo2be

Re: Antagna Umeå VT 14

Inlägg av Umebo2be »

Ja, jag kom också in! Gud vad kul med Norr land! Känns som en dröm som går i uppfylelse, kan inte vänta tills jag får träffa er alihop :flinar: :kyss:
Intresserad

Re: Antagna Umeå VT 14

Inlägg av Intresserad »

Jag har blivit antagen och undrar om någon har exempel på litteratur som man kan läsa innan terminsstarten? Jag antar att man ska ha en god kunskap i kemi och cellbiologi med mera, men det ideala vore ju att kunna ha läst in ett antal avsnitt i förväg.
Gast

Re: Antagna Umeå VT 14

Inlägg av Gast »

Ja, ska verkligen bli jätteroligt! :flinar:

Intresserad, vet inte om du har sett dessa frågor: http://www.umu.se/digitalAssets/125/125 ... emi-t1.pdf

Men det är åtminstone någonting att studera om du vill förbereda dig lite och fräscha upp minnet :glad: Annars har jag absolut ingen aning om vad som skulle kunna vara bra att läsa in sig på...
Laktis
Inlägg: 8
Blev medlem: 20 nov 2013, 09:44

Re: Antagna Umeå VT 14

Inlägg av Laktis »

B. Alberts m. fl. Molecular biology of the Cell 5th edition

Har sedan tidigare läst 15p Cell biologi och då var det den här boken som användes. Den fanns även med som kurslitteratur på Cellens struktur och funktion som man läser efter introkursen så den kan du läsa om du är intresserad. Vet att den finns tillgänglig på internet i piratviken ;) . Sedan anatomi i allmänhet är ju alltid bra att kunna.
Låst