Nollningen i Uppsala

Bostad, studentliv, möjligheter, kurser, praktik, tillgodoräknande, et cetera.
DrOctavius

Nollningen i Uppsala

Inlägg av DrOctavius »

Hejsan!
Har blivit antagen i Uppsala till hösten och funderar lite på hur det ligger till med studentkåren/nollningen. Är det någon som har koll på när nollningen drar igång? Vet att vissa program kör redan någon vecka innan terminsstart, vore ju kul att inte missa den :) Kommer det ut någon information om nollning och isf var kan jag hitta den?

Sedan en fråga kring studentkåren. Jag har alltid haft uppfattningen om att läkarstudenterna är anknutna till Farmis, men när jag kikat runt lite så verkar inte som att det stämmer. Hur ligger det egentligen till?

Tack på förhand! :D
vrana
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 aug 2012, 22:12

Re: Nollningen i Uppsala

Inlägg av vrana »

Detta är frågor jag själv försökr hitta svar på. Om du får reda på något så hojta till här på om du känner för det.

Antar att vi ses på uppropet :D
placebomania
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 aug 2012, 00:51

Re: Nollningen i Uppsala

Inlägg av placebomania »

Så vitt jag vet är farmis endast för farmaceuter :)

Ang. den eventuella nollningen tycks det inte finnas någon information att tillgå, men förhoppningsvis får vi informationen innan uppropet så att vi vet vad vi kan vänta oss :p

Vi ses på upprop och (förhoppningsvis) nollning, glöm inte att skaffa nationskort i tid :D
martinaa
Inlägg: 17
Blev medlem: 26 dec 2011, 23:22

Re: Nollningen i Uppsala

Inlägg av martinaa »

hur blev det med nollningen? Någon som vet om det planeras någon nollning för oss som börjar nu vt 13?
Herr Goesta
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 jun 2013, 18:19

Re: Nollningen i Uppsala

Inlägg av Herr Goesta »

Jag har letat och letat men hittar ingen information alls om en läkarnollning i Uppsala och jag har sålunda börjat tvivla på dess existens. Kan någon snäll och rar Uppsaliensare upplysa en aningen upprörd, uppriven och uppskakad recentior angående detta? Jag menar nollningen är väl verklig?
victoria
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 jul 2013, 21:52

Re: Nollningen i Uppsala

Inlägg av victoria »

nollningen ska bli av vad jag vet iaf :/ det borde ju vara en nollning för det var en förra terminen
Herr Goesta
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 jun 2013, 18:19

Re: Nollningen i Uppsala

Inlägg av Herr Goesta »

Gött! :D Jag blev lite orolig när jag hörde att teknologerna hade någon form av initieringsrit innan studiestart...
victoria
Inlägg: 3
Blev medlem: 22 jul 2013, 21:52

Re: Nollningen i Uppsala

Inlägg av victoria »

jag hoppas det blir som förra jag vill ju inte missa den själv :D
Herr Goesta
Inlägg: 3
Blev medlem: 29 jun 2013, 18:19

Re: Nollningen i Uppsala

Inlägg av Herr Goesta »

Ja samma här! :D Nollningen är ju ett väldigt bra tillfälle att lära känna sina kursare! Jag menar det vore ju väldigt synd om den inte blev av :/
Jamie94
Inlägg: 24
Blev medlem: 12 sep 2013, 19:38

Re: Nollningen i Uppsala

Inlägg av Jamie94 »

Brukar Uppsala ha nollning på vårterminen? :)
Skriv svar