Mina chanser?

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Flipp

Re: Mina chanser?

Inlägg av Flipp »

För dem som är intresserade pratade jag just med en handläggare på KI. Hon sade att de börjar ringa in reserver den 29/8. De hade också gjort ett stort överintag så det kommer eventuellt inte att röra sig lika mycket i höst om andra år.
Gäst

Re: Mina chanser?

Inlägg av Gäst »

Frågade du om dina chanser och vad sa hon då?
Safari

Re: Mina chanser?

Inlägg av Safari »

@ Flipp

KI tog in 5 fler HT13 vs HT12, Lund tog in 5 færre HT13 vs HT12. Båda lærosæten har ett mindre antal reserver efter urval 2 HT13 vs HT12. Min tanke ær att det kommer røra sig minst lika mycket som førra året iom. utøkningen på 40 platser i landet. Vill man in på KI så ær væl chanserna før antagning dær något mindre iom. øverintaget denna høsten. My 2 cents.
Flipp

Re: Mina chanser?

Inlägg av Flipp »

Gäst skrev:Frågade du om dina chanser och vad sa hon då?
Ja, givetvis :lurig:
Hon sa att hon inte kunde svara på det... Men hon avslutade samtalet med att säga att i HP-gruppen (där jag är fjärdereserv) rör det sig mest. Hennes tonfall antydde att jag har mycket goda chanser, även om hon inte ville säga det rakt ut :flinar:
Safari skrev:@ Flipp

KI tog in 5 fler HT13 vs HT12, Lund tog in 5 færre HT13 vs HT12. Båda lærosæten har ett mindre antal reserver efter urval 2 HT13 vs HT12. Min tanke ær att det kommer røra sig minst lika mycket som førra året iom. utøkningen på 40 platser i landet. Vill man in på KI så ær væl chanserna før antagning dær något mindre iom. øverintaget denna høsten. My 2 cents.
Mycket möjligt. Jag har inte så bra koll på statistiken så jag kan varken säga bu eller bä :cool:
Skallfraktur

Re: Mina chanser?

Inlägg av Skallfraktur »

Hela överintaget verkar vara borta nu i urval 2, så det är ingenting som borde påverka hur mycket det kommer att röra sig nu i urval 2 bland reserverna.
Låst