Uppringning

Diskussioner om antagning till svenska läkarprogram inför 2013 års hösttermin.
Doktorstudeten

Uppringning

Inlägg av Doktorstudeten »

Hej!
Har reservplats 1 på Uppsala universitet. Är det något dom har koll på när de börjar ringa?
Med vänlig hälsning
Flipp

Re: Uppringning

Inlägg av Flipp »

Jag undrar samma sak, men på KI. Någon som vet?
Doktorstudeten skrev:Hej!
Har reservplats 1 på Uppsala universitet. Är det något dom har koll på när de börjar ringa?
Med vänlig hälsning
Du känner väl dig redan säker, men du kan få min plats :tunga: Jag är antagen på UU men är fjärde reserv på KI räknar kallt med att komma in där.
Doktorstudenten

Re: Uppringning

Inlägg av Doktorstudenten »

Ja jag räknar med att komma in. Är nyfiken på NÄR samtalen börjar komma och undrar om någon har koll på det.
Blomkruka
Inlägg: 19
Blev medlem: 15 jul 2013, 10:51

Re: Uppringning

Inlägg av Blomkruka »

Hörde av någon som mejlat och frågat skola X. De sa att de börjar ringa efter uppropet.
Safari

Re: Uppringning

Inlägg av Safari »

Studievægledaren på GU sade att hon har børjat ringa in reserver...
Gäst

Re: Uppringning

Inlägg av Gäst »

Jag är antagen till UU men kommer tacka nej, så där har du ju din plats i varje fall. Reserv 19 på KI dock, så får vänta tills mitten av september för att se om man har oddsen på sin sida..
Flipp

Re: Uppringning

Inlägg av Flipp »

För dem som är intresserade pratade jag just med en handläggare på KI. Hon sade att de börjar ringa in reserver den 29/8. De hade också gjort ett stort överintag så det kommer eventuellt inte att röra sig lika mycket i höst om andra år.
Gäst

Re: Uppringning

Inlägg av Gäst »

Det låter lite konstigt, enligt antagning.se så är det 58 antagna i urval 2, det är väl så många platser de har är det inte?
King

Re: Uppringning

Inlägg av King »

Jag tycker inte KI har gjort ett stort överintag eftersom om man kollar med föregående 3 terminer så har man antagit färre. Så jag skulle tro att HP kvoten kommer att röra sig lika mycket om inget oväntat sker.
Låst