Ansökan PIL

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
johanna94
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 feb 2013, 20:07

Ansökan PIL

Inlägg av johanna94 »

Jag tänker söka till KI ht13 via PIL, och när jag letar upp hur man anmäler sig hittar jag detta:

"Du anmäler dig på en särskild blankett. Blanketten ska ha inkommit till KI senast den 2 april 2013 respektive den 1 oktober 2013. För att delta i det alternativa urvalet PIL måste du även anmäla dig till läkarprogrammet på antagning.se. Observera att du senast sista kompletteringsdag måste styrka grundläggande och särskild behörighet för utbildningen. "

Jag tar studenten nu i juni och har alltså inte grundläggande behörighet än. Kan jag söka ändå, och hur styrker jag isåfall att jag kommer ha grundläggande behörighet när jag har tagit studenten? :glad:

Sedan undrar jag också, om jag skulle komma in i Stockholm, hur kört är det med bostad om jag inte står i någon bostadskö än? Finns det någon möjlighet att hitta boende utan att bli helt ruinerad? :blinkar:
Gäst

Re: Ansökan PIL

Inlägg av Gäst »

Sista kompletteringsdatum är i Juni någon gång så bara du får ditt slutbetyg i normal tid så är det inga problem. Du behöver inte skicka in något själv heller om du nu inte går på ett gymnasie utomlands eller något annat konstigt, skolan skickar in åt dig. Så sök på https://www.antagning.se/se/start bara.
Gäst

Re: Ansökan PIL

Inlägg av Gäst »

PS. Ställ dig i alla bostadsköer du kan.
Skriv svar