Antagningen i Umeå VT 2013

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
Gäst

Antagningen i Umeå VT 2013

Inlägg av Gäst »

Hej!

Jag sökte in till det intervjubaserade urvalet till HT 2012, med 21,5 (ej kompletterat) och 1,4 från högskoleprovet VT 2012. Kom inte till intervju men hade planerat att skriva högskoleprovet igen till hösten och försöka på nytt till vårens antagning.
Läste dock till min förskräckning på anmälan till det intervjubaserade urvalet vt 2013 att resultat från högskoleprovet ht 2012 inte räknas in :ledsen: .

Undrar nu om ni här på läkarstudent.se tror att mina 21,5 och 1,4 kan räcka till B1 eller intervju. Eller om mitt hopp står till att förbättra mig på högskoleprovet för att komma in på den kvoten.

Har länge dragit mig för att störa alla användare på denna sida med ännu en antagningsfråga, men känner att jag inte har ork att fortsätta spekulera på egen hand :sliten: .
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Antagningen i Umeå VT 2013

Inlägg av Nils »

Hej!

Jag vet tyvärr inte ännu vilka poäng som krävdes i Umeå-urvalet.

Det är inte omöjligt att 21,50 kan räcka i BI för Umeå men det blir nog i sådana fall på håret. Ifall du kan komplettera dig upp till 22,50 i BII så borde det och din HP-poäng räcka för antagning.
Gäst

Re: Antagningen i Umeå VT 2013

Inlägg av Gäst »

Tack för svaret :glad: . Finns det något ungefärligt datum för när umeå-urvalets antagningsgräns publiceras?
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Antagningen i Umeå VT 2013

Inlägg av Nils »

Reservantagningen till läkarprogrammen brukar pågå i några veckor.
Skriv svar