PIL-frågor

PIL vid KI, AU vid UmU, tidigare arbetserfarenhet, tidigare doktorering, et cetera.
20100366
Inlägg: 13
Blev medlem: 07 dec 2011, 23:55

PIL-frågor

Inlägg av 20100366 »

Har några frågor.

1. Vid personnummer så står det sist nr. Ska jag då klämma in mina 4 sista siffror? Undrar eftersom utrymmet inte är mkt större än år/mån/dag som bara är 2 siffror.

2. Ska jag även fylla i att jag är man eller gäller det bara dom som saknar svenskt personnummer?

3. Ska man göra nån mer anmälan på antagning.se eller räcker det med att bara skicka ett papper?
Krogshede
Inlägg: 26
Blev medlem: 23 feb 2012, 19:13

Re: PIL-frågor

Inlägg av Krogshede »

1: Jag klämde in mina fyra på det lilla utrymmet, på tidigare versioner av blanketten var utrymmet större.

2: Det står "anges av dig som saknar svenskt personnummer" vilket bör betyda att om du har svenskt personnummer så behöver du inte kryssa i.

3: Ja! Du måste anmäla dig till läkarprogrammet Vid Karolinska institutet på antagning.se
Läkarstudent
20100366
Inlägg: 13
Blev medlem: 07 dec 2011, 23:55

Re: PIL-frågor

Inlägg av 20100366 »

Ny fråga. Tittar dom på vad man tidigare läst? Har hoppat av och på en del utbildningar och undrar om det kan drabba mig.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: PIL-frågor

Inlägg av Nils »

Det kan hända att de vid intervjuerna frågar om man har läst tidigare utbildningar och i sådana fall beror deras bedömning på hur man svarar; i övriga avseenden torde svaret på frågan vara nej.
20100366
Inlägg: 13
Blev medlem: 07 dec 2011, 23:55

Re: PIL-frågor

Inlägg av 20100366 »

Nils skrev:Det kan hända att de vid intervjuerna frågar om man har läst tidigare utbildningar och i sådana fall beror deras bedömning på hur man svarar; i övriga avseenden torde svaret på frågan vara nej.
Fast kollar dom upp min historik? Jag har hoppat på 2 utbildningar som jag ganska snabbt hoppa av. Detsamma gäller en sommarkurs. :skam:

Dock har jag legitima skäl till det. Ena utbildningen var bastermin och jag bara ville ha matematik E och andra var för det helt och hållet inte var min grej så jag hoppa av den efter nån månad.
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: PIL-frågor

Inlägg av empezar »

20100366 skrev: Fast kollar dom upp min historik? Jag har hoppat på 2 utbildningar som jag ganska snabbt hoppa av. Detsamma gäller en sommarkurs. :skam:

Dock har jag legitima skäl till det. Ena utbildningen var bastermin och jag bara ville ha matematik E och andra var för det helt och hållet inte var min grej så jag hoppa av den efter nån månad.
De kollar inte upp någonting. Hur tror du mördaren blev antagen? :)
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
20100366
Inlägg: 13
Blev medlem: 07 dec 2011, 23:55

Re: PIL-frågor

Inlägg av 20100366 »

empezar skrev: De kollar inte upp någonting. Hur tror du mördaren blev antagen? :)
Kanske kollade upp att han var mördare. Vem vågar säga emot. :tunga:

Men (morbida) skämt-åsido. Tack för svaret. Jag blir lätt så nojig.
Skriv svar