Anmäla HP-fusk?

Förberedelser, normeringsgränser, poängfördelning, et cetera.
tvek1

Anmäla HP fusk

Inlägg av tvek1 »

Allt jag skriver är att du kan inte förvänta dig att UHR kommer göra något när de inte har några bevis på att någon har fuskat. Ett tips kommer inte förändra något. Kom med konkreta bevis om du vill att något ska hända.

På din fråga varför det är viktigt för mig så kan jag svara att det är inte viktigt för mig. Jag tycker bara att om du nu ska göra något som detta och verkligen hoppas få fast fuskaren, så gå då all in för det så att något verkligen händer, annars kommer du bara bli besviken i slutändan när det inte ledde till någonting. Tips leder ingen vart, hur starka grunder de än är. Bevis leder till något.
Gäst

Anmäla HP fusk

Inlägg av Gäst »

tvek1 skrev:Allt jag skriver är att du kan inte förvänta dig att UHR kommer göra något när de inte har några bevis på att någon har fuskat. Ett tips kommer inte förändra något. Kom med konkreta bevis om du vill att något ska hända.

På din fråga varför det är viktigt för mig så kan jag svara att det är inte viktigt för mig. Jag tycker bara att om du nu ska göra något som detta och verkligen hoppas få fast fuskaren, så gå då all in för det så att något verkligen händer, annars kommer du bara bli besviken i slutändan när det inte ledde till någonting. Tips leder ingen vart, hur starka grunder de än är. Bevis leder till något.

Och jag menar att jag har tagit kontakt med UHR som sagt att tips om namn räcker för att man endast ska granska personer. Det behöver inte betyda att åtgärder görs. Men om UHR misstänker fusk hos personen som man tipsat om, då görs åtgärder. Detta är alltså vad UHR har sagt, verkar som att dom blivit mer seriösa nu efter fusk incidenterna annars skulle dom ej sagt att det endast räcker med kort person info.
Guest

Anmäla HP fusk

Inlägg av Guest »

OP behöver givetvis inte ha bevis så länge hon har hyfsat underbyggda indicier. Det blir upp till UHR att leta efter "bevis".
Guest

Anmäla HP fusk

Inlägg av Guest »

Edit: hen :glad:
Gäst

Anmäla HP fusk

Inlägg av Gäst »

Guest skrev:OP behöver givetvis inte ha bevis så länge hon har hyfsat underbyggda indicier. Det blir upp till UHR att leta efter "bevis".
Exakt! Upp till UHR att handla som dom vill! Det är inte som att man ska Behöva bevisa allt man säger som endast en tipsare! Bevis krävs ej vid tips! Bevis krävs vid åtgärder som UHR gör. Önskar jag kunde peka fingret åt alla som är emot anmälningar eller som ska hålla på och snacka nonsens! Helt ärligt talat men kom igen om inte politikerna kan göra sina jobb får väl privatpersoner se till att orättvisan slopas! Tack för mig!
Skriv svar