Tips för att höja HP-resultat. Högskoleprovsguiden?

Förberedelser, normeringsgränser, poängfördelning, et cetera.
Ava
Inlägg: 3
Blev medlem: 02 maj 2013, 14:02

Tips för att höja HP-resultat. Högskoleprovsguiden?

Inlägg av Ava »

Hej!

Jag planerar söka läkarprogrammet VT -14, läser just nu de sista tre kurserna för att få behörighet.

Jag skrev högskoleprovet nu i vår, och planerar att skriva i höst, och då förhoppningsvis höja mig. Jag skrev 1,5 nu i vår och önskar kunna plugga upp mig till 1,8 ungefär.

Pluggat gamla prov och så, men börjar ''kunna dem utantill'' och behöver en utmaning, jag hittade någonting som heter högskoleprovguiden på nätet (hpguiden.se) där man betalar för medlemskap och de säger sig ha väldigt många övningsuppgifter.
Är det någon som har testat denna sida - eller kanske någon annan? Som ni kan rekommendera? Tar såklart gärna emot alla tips jag kan få! :tummarupp:

Varma hälsningar,
Ava
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Tips för att höja HP-resultat. Högskoleprovsguiden?

Inlägg av AMB »

Jag har jobbat med den nu under vintern, länge sedan jag läste matte och de uppgifterna har hjälp mig jättemycket.... den verbala delen har jag däreomt inte jobbat med :)
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Tips för att höja HP-resultat. Högskoleprovsguiden?

Inlägg av Nyberg89 »

Det finns en sida som går igenom all matte man behöver kunna inför hp som är mycket billigare. Använde hpguiden ganska sparsamt och det finns både positivt och negativt. Som på engelskadelarna när alla frågor kommer efter allt.. Helt random, man vill ju ha dem 1-2-3 och itr 10-5-1-7-3.
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Tips för att höja HP-resultat. Högskoleprovsguiden?

Inlägg av AMB »

..... på samma sätt är det på diagrammen, ska man lösa dem på datorn får man ju ha hur många sidor som helst uppe, de blir ganska rörigt

vad är det för mattesida du kan tipsa om.....behöver all matteträning jag kan få ;)
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Tips för att höja HP-resultat. Högskoleprovsguiden?

Inlägg av Nyberg89 »

Har skrivit den innan på sidan, om du kan vänta tills måndag är jag tacksam. Sitter med mobilen så är lite knepigt att leta fram den. Är inte alls dyrt och är en mattelärare som har det. Kanske inte lika mycket frågor, men han går igenom de sätten man ska behöva. Har inte använt det själv dock.
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Tips för att höja HP-resultat. Högskoleprovsguiden?

Inlägg av AMB »

väntar visst till måndag :) ska ändå till Odense o skriva antagningsprov där i helgen :)
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Tips för att höja HP-resultat. Högskoleprovsguiden?

Inlägg av Nyberg89 »

Behövs inte :) hittade tråden ett par rader ner.

http://matematikvideo.se/hogskoleprovet ... a-och-nog/

Lycka till :) har en vän som pluggar där nere.
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: Tips för att höja HP-resultat. Högskoleprovsguiden?

Inlägg av AMB »

tack ;)
Skriv svar