HP 6 april pepp pepp

Förberedelser, normeringsgränser, poängfördelning, et cetera.
selvira
Inlägg: 18
Blev medlem: 15 dec 2012, 21:51

HP 6 april pepp pepp

Inlägg av selvira »

Snart är det dags för högskoleprovet. Är det många andra som ska skriva nu på lördag?
Spenderar de sista dagarna med att nöta gamla prov och inser att XYZ och KVA är mina svaga sidor. Har inte skrivit provet sedan 2005 och den här gången har jag ju ett helt annat mål i sikte :) Ska börja läsa basåret i höst så jag har i alla fall 3 gånger på mig innan behörigheten är färdig.

I nuläget har jag kanske 75% rätt i genomsnitt på de olika delproven, nån som har en aning om vilken poäng jag kan tänkas landa på? Har inga ambitioner att den här första gången ska ge nåt bra resultat, ser det mer som en övningsgång...
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: HP 6 april pepp pepp

Inlägg av AMB »

Jag kämpar på med förberedelser jag också( tyvärr måste jag dela tiden m mina högskolestudier också :) )...använder mig av Hp guiden... den har varit till jättehjälp. Skriver för 3:e gången nu och hoppas höja mig sista snäppet som behövs :)
selvira
Inlägg: 18
Blev medlem: 15 dec 2012, 21:51

Re: HP 6 april pepp pepp

Inlägg av selvira »

hp guiden - är det den betalkursen på internet? den är rekommendabel alltså?! hur mkt har du lyckats höja dina poäng för varje gång ? själv har jag köpt boken den kompletta guiden, vilket absolut ar gett mig bra strategier när det gäller vissa frågor. andra måste man ju hitta sitt eget sätt att angripa. jag oroar mig för att göra många onödiga slarvfel pga tidsbrist och mindblocks... men spännande ska det bli :)
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: HP 6 april pepp pepp

Inlägg av AMB »

Började m boken jag också.... men på HP guiden får man ju en hel massa prov att öva på, känns som om jjag atbetat in mig tidsmässigt.... första gången hann jag knappt svara på alla frågor, andra gången hade jag några min. tillgodo.
Höjde 0.25 förra gången hoppas på lika mycket till nu ! :)
selvira
Inlägg: 18
Blev medlem: 15 dec 2012, 21:51

Re: HP 6 april pepp pepp

Inlägg av selvira »

ja, det var ju en bra höjning, lycka till på lördag! Tänker jag rätt om jag tänker att jag svarar på de delar/frågor som jag har lättast för först? i mitt fall alltså spara på xyz till sist haha
AMB
Inlägg: 125
Blev medlem: 24 nov 2012, 17:23

Re: HP 6 april pepp pepp

Inlägg av AMB »

Tack, lycka till du me! Jag börjar alltid m mina bästa delar.... här är det NOG till sist :)
Skriv svar