Gissningslek?

Förberedelser, normeringsgränser, poängfördelning, et cetera.
Sara
Inlägg: 11
Blev medlem: 30 okt 2008, 16:37

Gissningslek?

Inlägg av Sara »

Hej!
Jag skrev hp förra veckan och fick 97 (om jag inte räknat fel). Hoppas hoppas hoppas på 1.7 men är någon som vågar sig på en gissning om hur stor risken är att det blir 1.6?
Min plan är att söka till läkarlinjen Hösten-09, och har då 20,0 + ev. 1.7. Vill helst Lund, Uppsala...sedan resten av orterna. Kommer inte kunna göra hp igen till våren då jag är bortrest, men hoppas att det jag har räcker, vad tror ni? Gissning igen tack :wink:

Kommer jag inte in till hösten får jag ju fortsätta söka, men då räknas väl meritpoängen in? Jag tror att jag har 2 av meritpoängen, men jag har 20.0 utan att ha läst upp det så då kanske det inte gör något att det fattas 0,5 meritpoäng? Bör min chans att bli antagen öka eller minska när meritpoängen räknas?

Tack på förhand :)
En väg kan leda till flera ställen.
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: Gissningslek?

Inlägg av empezar »

Meritpoäng används inte förrän höstterminen 2010.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Gissningslek?

Inlägg av Nils »

22,00 borde vara ett bra resultat omedelbart efter det nya systemets införande.

Som empezar skrev börjar dock det nya systemet inte användas förrän ht10 - ifall du inte blir antagen till ht09 så har du fortfarande kvar vt10.

Med två ansökningstillfällen så borde du troligen bli antagen någonstans med 20,00 och 1,6 ifall du söker till alla orter bägge gångerna - detta är dock bara en chans och inte en garanti.
Skriv svar