Hur pluggar man till högskolprovet?

Förberedelser, normeringsgränser, poängfördelning, et cetera.
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Hur pluggar man till högskolprovet?

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Hej, jag undrar om ni har bra tips på hur pluggar man till Hp?
Skulle vara tacksamt för svaret :glad:
Mustafa Al-Attar
Gäst

Re: Hur pluggar man till högskolprovet?

Inlägg av Gäst »

Nöt gamla prov. Se till att även öva på de nya delarna. I övrigt kan jag rekommendera att du läser mycket svensk och engelsk litteratur. Se även till att läsa en dagstidning (läs DN eller SVD) varje dag, för att öva på läsförståelse och ord. Nogen vet jag inte riktigt hur man över till, för mig har den alltid varit enkel.
Lina
Inlägg: 18
Blev medlem: 14 jul 2011, 16:09

Re: Hur pluggar man till högskolprovet?

Inlägg av Lina »

Själv höjde jag mig 0,7p på HP. Skrev provet 4 gånger och pluggade på ordentligt inför de 2 sista gångerna. Jag lade nog 1-2 v innan proven på att nöta gamla prov från studera.nu. Köpte även 2 böcker med övningar som jag gjorde flera gånger om. Det handlar mycket om att vänja sig med den lite udda uppgiftsutformningen så för mig gick det bra att göra om samma övningsprov flera gånger med ett halvårs mellanrum.
Gjorde dock det gamla provet och har aldrig gjort det nya men jag antar att det lär vara jämförbart. Lycka till!
MedStud
Inlägg: 32
Blev medlem: 14 jul 2011, 22:04

Re: Hur pluggar man till högskolprovet?

Inlägg av MedStud »

Går att plugga själv (dock har de ändrat provet till den här gången vilket du säkert vet, så att nöta gamla prov hjälper bara lite grann)

Går att gå en kurs

Hjälper inte det går det att hitta personer som kan skaffa falskleg och skriva provet åt en. (På flashback såklart :) )
Skriv svar