Antagningsprov litauen och slovakien

Hur man blir antagen, hur man ansöker, antagningschanser, et cetera.
Kadado

Antagningsprov litauen och slovakien

Inlägg av Kadado »

Hej

Jag läser sista året på gymnasiet och vill läsa medicin i antingen litauen eller slovakien. I litauen vet jag att det är antagningsprov och håller just nu på att träna på biologi och kemin. Min fråga till er är hur svåra är deras antagningsprov??

Är det någon som vet om medicinstudierna i Slovakien?... Kan man komma in med gymnasiebetyg eller måste man göra antagningsprov??
Uppskattar om nån snäll själ svarar!!
Gäst

Antagningsprov litauen och slovakien

Inlägg av Gäst »

Lite osäker men jag tror att min kompis som studerar i Slovakien fick göra antagningsprov. :glad:
kadado

Antagningsprov litauen och slovakien

Inlägg av kadado »

Gäst skrev:Lite osäker men jag tror att min kompis som studerar i Slovakien fick göra antagningsprov. :glad:
Hej,

kan man på nåt sätt kontakta din kompis för att lite hjälp med hur de lägger provet?
Gäst

Antagningsprov litauen och slovakien

Inlägg av Gäst »

Hej! Lite svårt då hon varken har Fb eller andra sociala medier. Har bara hennes nummer och den vill jag helst inte ge. Men du kan läsa mer på denna sida, där det är den skolan hon läser på och där kan man fråga dem hur provet ser ut. http://www.sprakpunkten.se/universitet- ... university

Lycka till!
Kadado

Antagningsprov litauen och slovakien

Inlägg av Kadado »

Tack för alla svar

Känns lite ljusare nu
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Antagningsprov litauen och slovakien

Inlägg av Nils »

Om man bara trycker på "next question", utan att markera något svar, får man 61 % rätt på exempelprovet...
Skriv svar