Forum • Visa tråd - Antagningsprov litauen och slovakien

Cookies

Europeiska unionen och Sveriges riksdag kräver att alla hemsidor informerar läsare om cookies. Denna sajt använder cookies för Google Analytics, för att spara döljande av notiser och annonser och för andra funktioner. Ifall din webbläsare är inställd på att acceptera cookies tolkas det som samtycke.

[ dölj detta och visa notiser i menyn nedanför vid nya händelser ]

Forum

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst

Antagningsprov litauen och slovakien

Hur man blir antagen, hur man ansöker, antagningschanser, et cetera.

22 mar 2016, 21:26

Hej

Jag läser sista året på gymnasiet och vill läsa medicin i antingen litauen eller slovakien. I litauen vet jag att det är antagningsprov och håller just nu på att träna på biologi och kemin. Min fråga till er är hur svåra är deras antagningsprov??

Är det någon som vet om medicinstudierna i Slovakien?... Kan man komma in med gymnasiebetyg eller måste man göra antagningsprov??
Uppskattar om nån snäll själ svarar!!
Kadado

23 mar 2016, 16:36

Lite osäker men jag tror att min kompis som studerar i Slovakien fick göra antagningsprov. :glad:
Gäst

25 mar 2016, 00:33

Gäst skrev:Lite osäker men jag tror att min kompis som studerar i Slovakien fick göra antagningsprov. :glad:

Hej,

kan man på nåt sätt kontakta din kompis för att lite hjälp med hur de lägger provet?
kadado

25 mar 2016, 01:27

Hej! Lite svårt då hon varken har Fb eller andra sociala medier. Har bara hennes nummer och den vill jag helst inte ge. Men du kan läsa mer på denna sida, där det är den skolan hon läser på och där kan man fråga dem hur provet ser ut. http://www.sprakpunkten.se/universitet- ... university

Lycka till!
Gäst

25 mar 2016, 22:40

Tack för alla svar

Känns lite ljusare nu
Kadado

02 apr 2016, 14:44

Om man bara trycker på "next question", utan att markera något svar, får man 61 % rätt på exempelprovet...
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Läkarstudent