Akut hjälp - höja meriter eller gå annan utbildning?

Antagningsvägar, ansökningsprocessen, tillgodoräknande, studentbostad, et cetera.
Crayon
Inlägg: 59
Blev medlem: 31 jan 2013, 14:51

akut hjälp

Inlägg av Crayon »

Ett år efter vem? Vad spelar det för roll? Det är avsevärt mer värdefullt att du väljer "rätt" än att du börjar på något omedelbums.

Jag menade inte en termin på sjuksköterskeprogrammet förut utan snarare fristående relevanta kurser, prova på forskning, eller jobba som vårdbiträde (det är mer värdefullt för framtida patientkontakt än man kanske kan tro).
solland
Inlägg: 4
Blev medlem: 17 jul 2015, 22:42

akut hjälp

Inlägg av solland »

Jag tror att om man verkligen vill läkarprogrammet ska man plugga till läkare hur som helst! Planera och flytta utomlands! Det är bäst!
Anonym

akut hjälp

Inlägg av Anonym »

Jag har funderat på det faktiskt och kommer ha det som alternativ. Men jag måste fundera på ifall jag ska stanna och plugga upp/ satsa på hp eller flytta. Det finns nackdelar och fördelar med båda alternativen...
Anonym

akut hjälp

Inlägg av Anonym »

Sen är det inte säkert att jag kommer in på läkarlinjen, och då kanske jag fortsätter med utbildningen om jag inte går så kanske missar den chansen ...
equilibrium
Inlägg: 11
Blev medlem: 01 aug 2015, 23:06

akut hjälp

Inlägg av equilibrium »

Det här med att välja bana är något man bör ta sig en rejäl funderare över - har du nu kommit fram att läkare är det rätta är det definitivt det kort du ska satsa på. Ett yrke jobbar man med i 30+ år och då spelar ett par extra år innan ingen större roll sett till det långa loppet - är det läkare du vill bli är det värt att investera ett par år för att sedan bli antagen - istället för att välja ett annat yrke du känner att "det här känner jag inte för att jobba med".

Du har en god chans till att bli antagen nu till VT16 sett till statistiken. Landa ett jobb, kör HP, anmäl dig till en kurs/program (antagning.se) eller läs upp betygen under tiden - men sitt helst inte bara still och låt tiden rinna iväg. Kommer du inte in (vilket jag INTE tror att du gör) har du därmed inte "kastat bort" ett halvår :blinkar: .

Slutligen handlar valet om DIG och ingen annan.
Skriv svar