Satsa på HP eller BF?

Antagningsvägar, ansökningsprocessen, tillgodoräknande, studentbostad, et cetera.
alvs
Inlägg: 1
Blev medlem: 08 apr 2014, 20:52

Satsa på HP eller BF?

Inlägg av alvs »

Skrev 1.55 (enligt höstens normering) på mitt andra HP i lördags. Mitt första skrev jag i höstas med resultat på 1.1. Känner att jag hade oerhört tur på detta HP och är inte helt säker på att jag klarar en höjning till 1.7+. Just nu känns det i princip omöjligt - men jag är helt utmattad efter att ha satsat på detta i ett halvår. :glad:

Jag saknar fysik 2, kemi 2 och biologi 2 och funderar att ta ett år på folkhögskola för att läsa in behörigheten och samtidigt få ett folkhögskoleomdöme på 4. Detta ger ju mig faktiskt en chans att bli antagen med 1.55 på HP, och chansen för en höjning på HP finns ju- fast utan stress.

Är detta dumt?! Bör man fortsätta satsa på HP eller är FHS ett bra alternativ? Med tanke på den lilla kvoten och framtiden. Väldigt tacksam för input :skam: :skam:
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: BF

Inlägg av Nyberg89 »

Det ena behöver inte utesluta det andra. Platserna för kvoten du tänker läsa in dig i är inte så många och därför tycker jag att du gott och väl kan läsa på folkhögskola men fortsätta att skriva HP på de kommande tillfällena.
linden
Inlägg: 7
Blev medlem: 30 jun 2013, 19:21

Re: BF

Inlägg av linden »

Hej! Om jag var du skulle jag läsa folkhögskola och samtidigt göra hp, som Nyberg89 skriver. Om du har 1.55 nu har du goda chanser att ha höjt dig tills du ska söka in :)
Skriv svar