Var ska man gå?

Rankingar, möjligheter, studentliv, et cetera.
Pavel
Inlägg: 9
Blev medlem: 21 maj 2008, 10:24

Re: Var ska man gå?

Inlägg av Pavel »

Man får ju tänka på att det är bara om klagomål man skriver trådar på diverse forum... enligt min erfarenhet. Så de som uppfattar det nya systemet som bra lär ju inte skriva foruminlägg om det...
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Var ska man gå?

Inlägg av Nils »

Pavel skrev:Man får ju tänka på att det är bara om klagomål man skriver trådar på diverse forum... enligt min erfarenhet. Så de som uppfattar det nya systemet som bra lär ju inte skriva foruminlägg om det...
"En persons klagomål hörs mer än tio personers leenden," som man säger.
Bernardo
Inlägg: 116
Blev medlem: 08 maj 2008, 20:03

Re: Var ska man gå?

Inlägg av Bernardo »

Hur är det i Uppsala ? Är det utpräglat PBL eller enbart delvis PBL ? (Det verkar som om vi börjat använda den skalan).
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Var ska man gå?

Inlägg av Nils »

Jag vet inte riktigt hur långtgående deras PBL-användning är. Jag har inte hört något, någonstans, om att de skulle sticka ut.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Var ska man gå?

Inlägg av Nils »

Här kan dock påpekas att det kan röra sig om att de flesta sökte en väldigt populär kurs med ett sexigt namn, typ "akutmedicin", snarare än att det egentligen skulle vara svårt att få ett förstahandsval i allmänhet.

I Lund-Malmö brukade de åtminstone ha en kurs med ett sådant namn och en sådan popularitet. Där blev resultatet att många inte fick sitt förstahandsalternativ. Sedan tog de bort den kursen och då blev matchningsstatistiken genast "snyggare".
Skriv svar