Värt att flytta till Stockholm endast för KI?

Rankingar, möjligheter, studentliv, et cetera.
Gäst

Värt att flytta till Stockholm endast för KI?

Inlägg av Gäst »

Verkar som om jag inte kan stryka KI nu ändå när handläggningen har börjat?

Jävlar vilket dilemma jag haft... Hur lätt är det att byta mellan studieorterna?
Jspr

Värt att flytta till Stockholm endast för KI?

Inlägg av Jspr »

Byte sker genom att du söker in på nytt på annat lärosäte och ev tillgodoräknar dig kurser. Nästan alltid innebär det att hoppa bakåt minst en termin för att komma i fas med det nya stället.

I ditt fall nu blir det så att alla dina val stryks om du kommer in på KI. Då kan du bara välja att börja där eller göra ngt annat tills våren och söka in på det andra stället. Kommer du inte in på KI har du fortfarande valmöjligheter.

Intressant att det dröjde till först nu att du gjorde en ansats att undersöka vilka dina möjligheter är. Varför tror du det blev så?
P23
Inlägg: 20
Blev medlem: 06 jul 2015, 20:37

Värt att flytta till Stockholm endast för KI?

Inlägg av P23 »

Du behöver nog inte ta ut något i förskott. Antagningen har inte ens blivit publik :)
Gäst

Värt att flytta till Stockholm endast för KI?

Inlägg av Gäst »

Jspr - Nej jag har tänkt på detta sen jag gjorde anmälan, men ju närmare datumet desto mer funderingar, framförallt när jag upptäckt hur ohygglig bostadsmarknaden är i Stockholm.

Men jag är väldigt säker på att jag kommer in. Däremot kommer jag inte "slösa" bort ett halvår med att byta... Om jag nu inte skulle vantrivas på KI såklart.
P23
Inlägg: 20
Blev medlem: 06 jul 2015, 20:37

Värt att flytta till Stockholm endast för KI?

Inlägg av P23 »

Vad gör dig så väldigt säker? Har vänner i min närhet som även det varit väldigt säkra på sin antagning, visserligen HT 2013 och med toppbetyg som trots dessa inte blev valda. Men som sagt, säger du det så :)
Jspr

Värt att flytta till Stockholm endast för KI?

Inlägg av Jspr »

ohygglig bostadsmarknaden är i Stockholm
Att det är dyrt är bara halva problemet. Ofta är det en jävla hussle att öht få tag på vettiga rum i längre perioder dessutom.

Sen är avstånd ngt annat här än på andra platser i Sverige. 45min pendling för att bara röra sig inom stan är helt normalt. Är man då i yttre förort utanför T-banenätet ska man vara glad om det tar <1h.
Skriv svar