Oslo vs köpenhamn???

Hur man blir antagen, hur man ansöker, antagningschanser, et cetera.
eeebbbe
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 jul 2009, 15:50

Oslo vs köpenhamn???

Inlägg av eeebbbe »

hej!

Blev precis antagen till höstens läkarutb i oslo. jag har även sökt till köpenhamns univ. Jag är väldigt säker att jag kommer in även där. som rubriken lyder, vilket/vilken univ/stad kommer vara bäst enligt er?

Vilket ställe skulle ni föredra och varför?

Fördelarna med norge är språket som är lättare att förstå och ta till sig. Oslo ligger 30 mil från mig och ungefär lika långt till köpenhamn. det är nästan lika dyrt i städerna. Den största nackdelen med oslo är enligt mig bostadsbristen och här finns färre svenska studenter än i köpenhamn. en annan liten nackdel är att UIO har lägre rank än köpenhamns univ, men detta är mindre viktigt.
mattsand
Inlägg: 12
Blev medlem: 01 maj 2009, 11:47

Re: Oslo vs köpenhamn???

Inlägg av mattsand »

vet inget om utbildningarna men har varit mycket i båda städerna. köpenhamn är såklart en mycket mer spännande stad, och billigare trots kursen (vem försöker lura i dig något annat?). oslo vinner nog om du gillar att gå på fuldisco och ragga mer eller mindre tillfälliga partners eller om du gillar att ha fantastisk natur runt knuten, annars är allt roligare i köpenhamn. själv gillar jag danskar och danska språket mer än norska och egentligen är ju det viktigare än allt annat. gillar du norrmän är det klart du ska till oslo. lycka till.
eeebbbe
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 jul 2009, 15:50

Re: Oslo vs köpenhamn???

Inlägg av eeebbbe »

norska känns bättre, jag kan läsa deras tidningsartiklar och förstå minst 80%, danska är lika lätt att läsa, men det danska språket är katastrof enligt mig.

vet någon mer om självaste utbildningen?
Skriv svar