Vilken skola bör jag välja?

Rankingar, möjligheter, studentliv, et cetera.
gast

Re: Vilken skola bör jag välja?

Inlägg av gast »

"intresserad av biologi, kirurgi" Hur vet du att du är intresserad av kirurgi? Har du varit med på en operation eller kollat för mycket på tv?
Nyberg89
Inlägg: 348
Blev medlem: 19 dec 2011, 21:01

Re: Vilken skola bör jag välja?

Inlägg av Nyberg89 »

Låt honom ha ett intresse. Inget säger att man måste ha stor erfarenhet av något för att vara intresserad av det.
Tag
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 jun 2014, 23:53

Re: Vilken skola bör jag välja?

Inlägg av Tag »

Hej!
Funderade lite på det du skriver om att du skulle kunna tänka dig att studera utomlands. Det är ju faktiskt som så att läkarutbildningar i Europa håller mycket hög kvalité, och samtidigt är det lättare att ta sig in då antagningskraven är betydligt lägre. Det kostar förvisso mer att studera utomlands, men du har rätt till CSN - precis som i Sverige.

Det finns många utbildningsföretag i som arbetar med att ge information och att underlätta själva antagningen till universitet utomlands som erbjuder läkarutbildningar. Jag kan rekommendera M.D. International Studies som har sitt huvudkontor i Stockholm. Här är en länk till deras hemsida: http://sv.medicaldoctor-studies.com/ Min vän läste en förberedande kurs där och blev sedan antagen till Charles university i Polen.

Du kan ju också gå via större siter som t.ex. studera.nu för att finna läkarutbildningar utomlands.
Skriv svar