Jämförelse av Linköpings universitet och Örebro universitet

Rankingar, möjligheter, studentliv, et cetera.
BanNadjib
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 dec 2013, 00:18

Re: Örebro vs Linköping

Inlägg av BanNadjib »

Tack så mycket för svar! Det var väldigt hjälpsamt
Gäst

Örebro eller Linköping?

Inlägg av Gäst »

Hej
Jag har kommit in på läkarlinjen i Örebro men hade Linköping höre upp i min lista. Men nu har jag läst lite om Örebro och tvekar lite. Jag har hört att Linköping har väldigt mycket muntligt vilket jag inte gillar, jag vet att båda har PBL men att det är sällan muntligt ensamt i Örebo. Så vad tycker ni örebro eller linköping ? Dock hoppas jag på göteborg men där är jag reservnummer över 45
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Jämförelse av Linköpings universitet och Örebro universitet

Inlägg av Nils »

Hej Gäst,
Har du läst ovanstående inlägg?
Gäst

Jämförelse av Linköpings universitet och Örebro universitet

Inlägg av Gäst »

Hej tack! jag har läst det. Men fortfarande är jag väldigt osäker... Det är så blandade åsikter. Vad jag vet är det kanske svårt att byta universitet
Gäst

Jämförelse av Linköpings universitet och Örebro universitet

Inlägg av Gäst »

Jag kommer komma nog komma in på Linköpings universitet men frågan är om jag vill gå där eller Örebro. För mig spelar det ingen roll med studentlivet jag vill bara att det ska vara en lugn miljö med härligt folk och helst så få muntliga helklass redovisningar
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Jämförelse av Linköpings universitet och Örebro universitet

Inlägg av Nils »

PBL är redovisningar inför mindre grupper, ofta 6-8 personer.
Jag tror att helklassredovisningar inte förekommer vid något läkarprogram.
Santos

Föreläsningstimmar Linköping vs Örebro

Inlägg av Santos »

Sitter som många andra i valet o kvalet mellan studieort. Har förstått att både Linköping och Örebro har nästan uteslutande PBL, men att de ändå har några föreläsningstimmar i veckan.
Så min fråga till er studenter som studerar/studerat på dessa universitet är: Hur många föreläsningstimmar är det i veckan på respektive universitet? Tänker ffa under preklin :glad:
Skriv svar