läkarstudent.se-bloggens framtid

Synpunkter, kommentarer, förslag, feedback, et cetera.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

läkarstudent.se-bloggens framtid

Inlägg av Nils »

Inom en relativt nära framtid ska läkarstudent.se-bloggen (som vi känner den) börja avvecklas.

Motivationen bakom detta beslut är att jag bedömer att bloggen inte tillför särskilt mycket, särskilt med forumet med i bilden, samtidigt som den leder till ökad tidsåtgång och gör arbetet med hemsidan onödigt omständigt.

Samtliga inlägg skall tas bort, med undantag för de inlägg som har försetts med etiketten "reflektion".
Manualen för frågebanken kommer att integreras i frågebankens sida.
Ifall något inlägg bedöms önskvärt att bevara så kommer en kopia att skapas här i forumet.
Länklistorna för andra bloggar kommer att integreras i hemsidan på något sätt.

Bloggen, som vid det laget endast innehåller reflektions-inläggen, kommer att frikopplas från hemsidan och få en egen adress (och inkluderas i blogglistorna på hemsidan precis som vilken annan blogg som helst).

Fortsättningsvis (egentligen fr.o.m. någon dag tillbaka i skrivande stund) kommer nyheter att publiceras direkt här på forumet, i den eller de kategorier som närmast berörs av dem.
empezar
Inlägg: 666
Blev medlem: 20 apr 2008, 15:21

Re: läkarstudent.se-bloggens framtid

Inlägg av empezar »

Varför ta bort inläggen? Bloggen har varit den bästa "funktionen" på hemsidan förutom själva statistiken tycker jag.
Fd läkarstudent (termin 7 Uppsala)
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: läkarstudent.se-bloggens framtid

Inlägg av Nils »

empezar skrev:Varför ta bort inläggen? Bloggen har varit den bästa "funktionen" på hemsidan förutom själva statistiken tycker jag.
Syftet med borttagningen av inläggen skulle vara att göra den återstående bloggen mera renodlad och överskådlig.
Tanken är att de inlägg som inte längre är aktuella inte heller behöver behållas, samtidigt som de inlägg som fortfarande är aktuella skulle kunna flyttas till forumet.

En förhoppning med "avvecklingen" av bloggen är att den skulle leda till ökad aktivitet på forumet eftersom nya "artiklar" fortsättningsvis skulle postas där istället för att postas på bloggen.
Galanx
Inlägg: 31
Blev medlem: 14 jul 2009, 00:05

Re: läkarstudent.se-bloggens framtid

Inlägg av Galanx »

Nils skrev:En förhoppning med "avvecklingen" av bloggen är att den skulle leda till ökad aktivitet på forumet eftersom nya "artiklar" fortsättningsvis skulle postas där istället för att postas på bloggen.
Låter bra :ja:
Bjorkman
Inlägg: 75
Blev medlem: 07 feb 2009, 18:46

Re: läkarstudent.se-bloggens framtid

Inlägg av Bjorkman »

Synd att den försvinner, den har varit trevlig att följa och läsa men jag förstår..
Låst