Intervjufrågor till läkarstudenter?

Synpunkter, kommentarer, förslag, feedback, et cetera.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Intervjufrågor till läkarstudenter?

Inlägg av Nils »

Ett tillägg till läkarstudent.se som jag hoppas kunna göra snart är intervjuer med läkarstudenter som har hunnit ungefär halvvägs genom läkarprogrammen vid de olika lärosätena (en student per lärosäte).

Eftersom de tänkta intervjuerna är tänkta att vara till för er som besöker sajten undrar jag således:
vilka frågor skulle ni vilja få besvarade av läkarstudenter vid de olika lärosätena?
Haiphon
Inlägg: 16
Blev medlem: 02 sep 2009, 21:41

Re: Intervjufrågor till läkarstudenter?

Inlägg av Haiphon »

- Hur är sammanhållningen bland studenterna? Hur har det sociala livet utvecklats vartefter utbildningens gång?
- Är utbildningen som du förväntade dig? För- och nackdelar med den? Om du fick ändra något i utbildningen, vad hade du gjort?
- Uppmuntrar lärare er till forskning? Övriga kommentarer om lärarna?
- Beskriv utbildningen med tre ord.
- Beskriv studielivet med tre ord.

Det var väl dessa jag kunde komma på just nu, kommer säkert fylla på här :glad:

Ha't bra!
Sista året på gymnasiet. Ingår i en forskargrupp inom thoraxanestesiologi. Är just nu i uppstartsprocessen med ett projekt inom vårdhygien i sjukhusmiljö. Provtagningar med efterföljande studier av vilka bakterier man kan finna.
Galanx
Inlägg: 31
Blev medlem: 14 jul 2009, 00:05

Re: Intervjufrågor till läkarstudenter?

Inlägg av Galanx »

- Hur känns det? :flinar:

- Har utbildningen så här långt varit som du tänkte dig?

- Har dina föreställningar om läkaryrket förändrats sedan du började?

- Vad har hittills varit det bästa?

- Vad hade kunnat vara bättre?

- Hur är studentlivet på orten?

- Hur är bostadssituationen på orten?

- Vad tycker du om orten i övrigt? Uteliv, kommunikationer, friluftsliv, kultur, träning, socialt osv.

- Vad tycker du om undervisningsmetoderna? Är det något du saknar/vill ändra på?

- Hur är föreläsningssalarna/lokalerna i övrigt?

- Finns möjlighet till utbytesstudier?

- Känner du att det finns möjlighet att påverka utbildningen?

- Vad har du för förväntningar på resterande del av utbildningen?
Doctor
Inlägg: 35
Blev medlem: 21 jan 2010, 05:22
Kontakt:

Re: Intervjufrågor till läkarstudenter?

Inlägg av Doctor »

Nils skrev:Ett tillägg till läkarstudent.se som jag hoppas kunna göra snart är intervjuer med läkarstudenter som har hunnit ungefär halvvägs genom läkarprogrammen vid de olika lärosätena (en student per lärosäte).

Eftersom de tänkta intervjuerna är tänkta att vara till för er som besöker sajten undrar jag således:
vilka frågor skulle ni vilja få besvarade av läkarstudenter vid de olika lärosätena?



Det var inget, jag missförstod poängen med inlägget.

Jag trodde att du skulle lägga upp de svar som olika läkarestudenterna svarade på den första intagningsintervjun och vad dem svarade och kom in pga det.
Jag tänkte att det skulle vara bra att veta vad andra svarade på de "hemska" frågorna som du själv hade skrivit som exempel. Och trodde att du frågar efter vilka speciella frågor vi vill ha svar på som intervjuarna förmodligen kommer att ge.
Jag har nog inte läst inlägget ordentligt. :pinsamt:
I love this site.
Skriv svar