Omröstning: öppna länkar i nya fönster?

Synpunkter, kommentarer, förslag, feedback, et cetera.

Skall länkar i inlägg öppnas i nya fönster när man klickar på dem?

Omröstningen slutade 27 sep 2009, 16:55

Ja
3
50%
Nej
3
50%
 
Antal röster: 6

Galanx
Inlägg: 31
Blev medlem: 14 jul 2009, 00:05

Re: Omröstning: öppna länkar i nya fönster?

Inlägg av Galanx »

"personligen fungerar..." = enligt mitt tycke fungerar båda varianterna i stort sett lika bra.

Det går bra att använda mushjulet om musen är beskaffad med ett sådant. Annars finns komplement till den manövern men som sagt vana/ovana påverkar.

Målsättningen måste ju ändå vara det som är bäst för läkarstudent.se. Generellt känns det som att nyhetssidor m.m. öppnar länkar i samma fönster medan forumsidor öppnar länkar i nya fönster.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Omröstning: öppna länkar i nya fönster?

Inlägg av Nils »

Efter noga övervägande har jag bestämt mig för att inte genomföra en förändring just nu;
det finns inte en tydlig majoritet som efterfrågar det, det skulle kräva en del arbete att genomföra det och nejsägarna har en poäng i att det nuvarande upplägget ger besökaren störst möjlighet att välja hur fönster ska öppnas (använder man enbart tangentbord så kan man trycka shift eller ctrl samtidigt som man "klickar" en länk).

Ifall det i framtiden blir möjligt att låta forumbesökaren själv välja hur länkar ska öppnas vid enkelklickning så skall forumbesökaren också få göra det, även om det kräver installation av en modul eller lite arbete å min sida. I brist på bättre alternativ i nuet måste dock saker och ting tills vidare förbli som de är i detta specifika avseende.

Tack för alla synpunkter och argument!
Låst