Feedback sökes!

Synpunkter, kommentarer, förslag, feedback, et cetera.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Feedback sökes!

Inlägg av Nils »

Tack för tipset, jag ska försöka lägga till detta framåt helgen!
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Feedback sökes!

Inlägg av Nils »

g211 skrev:Samt

"Läkarprogrammets forskningsintroducerande kurs syftar till att stimulera rekryteringen till forskarutbildning bland läkarstudenter, vidare att förbättra kunskapsöverföringen och stärka sambandet mellan medicinsk grundforskning och praktisk klinisk verksamhet.

Kursen är en forskningsintroducerande kurs på 30 högskolepoäng. Kursen läses parallellt med läkarprogrammets fem första terminer. Kursen liknar och är en vidareutveckling av den tidigare så kallade LÄFO kursen som var tillgänglig endast som en separat antagning till läkarprogrammet.

Studenter på KIs läkarprogram T1-T4 är behöriga att söka kursen. HT-09 finns det 18 kursplatser."
Var hittade du ovanstående text? Den finns inte på samma sida som resten och en google-sökning hittar ingenting utav den...
g211
Inlägg: 18
Blev medlem: 09 jul 2009, 21:52

Re: Feedback sökes!

Inlägg av g211 »

Nils skrev:Var hittade du ovanstående text? Den finns inte på samma sida som resten och en google-sökning hittar ingenting utav den...
Alla T1-T4 läkarstudenter på KI fick den via mailen.
Doctor
Inlägg: 35
Blev medlem: 21 jan 2010, 05:22
Kontakt:

Re: Feedback sökes!

Inlägg av Doctor »

1. En chatt program vore kul, då kunde vi chatta :flinar:

2. Sedan håller jag med om de "läkare-bloggen" , jag kan också hjälpa till att hitta några om det så behövs.

3. Jag tycker att profilen ser för tråkig ut, går det inte att fixa så att man kan skriva mycket information om sig själv? Nästan vilken profil som helst som det ser ut i de sociala sajterna (t.ex. facebook, hi5 och liknande). Det behöves dock inte vara exakt likadan; här kan du t.ex fixa så att man kan förutom att ange i vilken nivå man befinner sig nu kan man också ange i vilken läkarlinje man studerar eller vilken sorts av läkare man vill bli och lite såna där små saker för de som blir medlem här.

4. Spel. Kan låta löjligt eller barnsligt men det är faktiskt kul att spela eller öva sig genom olika spel. Jag menar spel som har med medicine och "läkare" att göra. Kirurg-spel eller sjukdomsspel eller liknande. Tycker att dem är väldigt roliga. :ja: På internet är det svårt att hitta dem, antigen måste man registrera sig eller betala.

5. Och kanske lite roliga (och nödvändiga) fakta om människan eller mediciner här på sajten för läkarna (och för alla).

Vad sägs om det?
I love this site.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: Feedback sökes!

Inlägg av Nils »

Tack för förslagen, jag ska titta närmare på dem när jag får lite mer tid över för hemsidan. :)
Låst