Fundering - åsikter sökes?

Synpunkter, kommentarer, förslag, feedback, et cetera.
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4717
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Fundering - åsikter sökes?

Inlägg av Nils »

Jag överväger att låta bli att expandera antagnings-statistiken till att omfatta samtliga medicinska program i Sverige samt att samtidigt plocka bort sidorna för biomedicinare, optiker och apotekare. Hemsidans "struktur" skulle samtidigt göras om för att ha läkarprogrammet som utgångspunkt istället för att vara "generisk" och behandla läkarsidorna som en egen "underavdelning". Tandläkarprogrammet och veterinärprogrammet skulle kunna fortsätta ha kvar sina sidor men lite mera "separat" än i dagsläget.

Anledningen till denna fundering är att tandläkarprogrammets sida får ungefär en tiondedel så många besök som läkarprogrammets och veterinärprogrammets sida får i sin tur ungefär en femtedel så många besök som tandläkarprogrammets. De övriga programmen har inte lika höga antagningskrav och är inte lika eftertraktade som de övriga tre, varför de sidorna egentligen innebär relativt mycket arbete för relativt liten nytta.

Jag undrar således om ni som läser detta har några synpunkter på
* att det skulle bli en minskning av antalet täckta program istället för en ökning
* att hemsidan skulle få en utpräglad inriktning på läkarprogrammet
* att forumet därtill också får en större och mera renodlad inriktning på läkarprogrammet

Dessa ändringar kommer med största sannolikhet att genomföras inom några veckor. Ifall det är någon som har någon invändning (som jag kanske har förbisett) mot detta, säg snarast till.
Användarvisningsbild
judithstar
Inlägg: 79
Blev medlem: 09 okt 2008, 22:45

Re: Fundering - åsikter sökes?

Inlägg av judithstar »

eftersom jag vill gå på läkarutbildningen så tycker jag inte att ngt annat är relevant... men det är ju min åsikt... det kan ju finnas andra som tycker annorlunda...

du ska väl hinna plugga också;)
eden
Inlägg: 16
Blev medlem: 03 nov 2008, 17:43

Re: Fundering - åsikter sökes?

Inlägg av eden »

jag undrar om du har nån statistik på hur söktrycket sett ut de senaste åren nisse..typ hur många sökande det är per lärosäte osv (gäller läkarprogrammet)...skulle vara skoj om du hade med det! =)

personligen är jag som judithstar, bara intresserad av läkarprogrammet, så det är egentligen dom sidorna jag kollar mest på. jag tycker att du åtminstone borde ha kvar sidorna med läkar, -tandläkar, och veterinärprogrammet (eftersom de verkar vara populärast).
Låst