knappen citera

Synpunkter, kommentarer, förslag, feedback, et cetera.
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

knappen citera

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Hej Nils!
Jag undrar om varför finns det inte knappen citera länge?
Jag tycker att den har stor betydeldse :glad:
I fall du har bestämt dig att ta bort knappen, vad skulle jag göra för att kunna citera ett inlägg?
Tack på förhand
Mustafa Al-Attar
Användarvisningsbild
Nils
driver läkarstudent.se
Inlägg: 4716
Blev medlem: 22 apr 2008, 23:52

Re: knappen citera

Inlägg av Nils »

Hej nabster!

Jag tog bort den allra synligaste citera-knappen eftersom det var så vanligt med brutna taggar i inlägg från ovana användare (t.ex. kunde ett inlägg stoppas automatiskt på grund av att det innehöll citat inuti citat och då tog många bara bort den inledande [quote]-taggen men inte den avslutande [/quote]-taggen). Det var också lite för vanligt att folk citerade inlägg som var omedelbart före det nya inlägget.

Det finns fortfarande två-tre sätt att citera sådant som andra har skrivit:

* Knappen "Quote" när man skriver inlägg, alternativt att bara skriva [quote]Text[/quote]. För att få med "Namn skrev" så skrivet man [quote="Namn"]Text[/quote]. "Text" kan man antingen klistra in mellan taggarna, eller så markerar man ett stycke text i skrivrutan och trycker sedan på "Quote" så placeras taggarna runtom den markerade texten.

* Det går även att infoga citat av tidigare inlägg i tråden genom att bläddra ner nedanför rutan där man skriver nya inlägg. Där nedanför visas tidigare inlägg i tråden, inklusive citera-knappar för varje tidigare inlägg (vilket rentav gör det bekvämare när man ska citera flera inlägg på samma gång).
Mustafa Al-Attar
Inlägg: 410
Blev medlem: 17 jul 2011, 16:06
Kontakt:

Re: knappen citera

Inlägg av Mustafa Al-Attar »

Tack så mycket för snabba svar NIls :)
Mustafa Al-Attar
Skriv svar